چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کتاب عزت و اقتدار در رفتار و گفتار

حوزه/ کتاب «عزت و اقتدار در رفتار و گفتار»، سخنان اهل بیت امام حسین (ع) در کوفه و شام، تألیف حجت الاسلام سید محمود شفیعی به چاپ رسید.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، کتاب یادشده در سه بخش تدوین یافته است؛ بخش نخست، مختصری دربارۀ امام حسین (ع) و نهضت آن حضرت؛ بخش دوم سخنان اهل بیت امام حسین (ع) و نهضت ایشان و بخش سوم به وقوع حوادثی پیرامون سفر اسارت می باشد.

نویسنده در این کتاب علاوه بر سخنان امام سجاد علیه السلام و زینب کبری سلام الله علیها به ارائۀ سخنان ام کلثوم و فاطمه بنت الحسین سلام الله علیها نیز می پردازد.

وی در قسمتی از کتاب به سخنان کوبنده حضرت ام کلثوم (س) به یزید اشاره کرده و می نویسد: وقتی اهل بیت (ع) خواستند به طرف مدینه حرکت کنند، یزید دستور داد محمل ها را با پارچه های نفیس و ابریشمی تزیین کنند.

مقداری پول هم اضافه کرد و به ام کلثوم (س) گفت: این اموال را بگیرید به عوض آن چه بر شما وارد شده است.

امّ کلثوم (س) فرمود: ای یزید! چه اندازه بی حیا و پررو هستی؛ برادر و اهل بیتم را می کشی و به جای آن ها مال به من می دهی؟؛ به خدا قسم! ابداً این واقع نخواهد شد.

کتاب «عزت و اقتدار در رفتار و گفتار»، سخنان اهل بیت امام حسین (ع) در کوفه و شام، تألیف حجت الاسلام سید محمود شفیعی در 207 صفحه و به صورت اهدایی و غیرقابل فروش منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: اهواز، کوی انقلاب (کمپلو)، مسجد صاحب الزمان (عج)، کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره) مراجعه کرده و یا با تلفن: 09166128727 تماس بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha