جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله مقتدایی

حوزه/ رئیس شورای عالی حوزه های علمیه گفت: جامعة الزهرا(س) از نظر علمی، تقوا و معنویت ممتاز و سرآمد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی در دیدار  رئیس و دبیران جشنواره پژوهشی بین المللی "بانو امین" اظهارداشت: جامعة الزهرا(س) مورد عنایت ویژه مقام معظم رهبری است که بر پایه علم و تقوا بنا شده است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: معظم له انتظار دارند این مجموعه معیار و الگویی برای توسعه نظام آموزش دینی بانوان با خروجی های مطلوب و گسترده باشد.

وی با اشاره به اینکه جامعة الزهرا(س) تلاش های بسیار ارزنده ای در زمینه پژوهش داشته است، بیان کرد: برگزاری جشنواره بانو امین اقدام بسیار ارزنده ای از سوی جامعة الزهرا(سلام الله علیها) است که باید خروجی های آن به سمع و نظر مقام معظم رهبری نیز برسد تا از رهنمود های ایشان در این زمینه نیز آگاه شوید.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: امور مربوط به جشنواره پژوهشی بانو امین را با دقت پیش ببرید و یاس و نامیدی به خود راه ندهید که آثار و برکات دنیا و آخرتی بسیار ارزنده ای در پی دارد.

وی با اشاره به این که میان زنان استعدادهای بسیار زیادی است که نیاز به هدایت و پرورش دارد، افزود: جامعه الزهرا(سلام الله علیها) به عنوان یک مرکز تاثیر گذار باید از طریق فعالیت هایی مانند جشنواره بانو امین زمینه های بروز و ظهور این استعداد ها را فراهم کند.

آیت الله مقتدایی اضافه کرد: باید برای زنان مستعدی که آمادگی پیشرفت دارند، تسهیلات و  جذابیت ایجاد کرد که برگزاری چنین جشنواره هایی در ایجاد انگیزه بسیار مناسب و ارزنده است.

وی اظهار داشت: خواهران طلبه مستعد را جذب حوزه و دانشگاه کنید تا مبلغان خوبی در این مراکز باشند.

وی با اشاره به اینکه در بخش بین الملل باید خواهران مبلغ توانمند بیشتری تربیت کرد، عنوان کرد: باید استعدادهای خوبی را که در میان زنان فرهیخته جامعه وجود دارد، شناسایی و در عرصه بین الملل آنان را تربیت و آماده کرد.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha