پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب بازگشت به قرآن

حوزه/کتاب «بازگشت به قرآن» به همت انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان منتشر شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،  ‌دکتر حمید احمدیان، نویسنده کتاب «بازگشت به قرآن» و عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان در جمع خبرنگاران درباره این کتاب  اظهار داشت: این کتاب در 264 صفحه در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است که به راهبردها، ‌راهکارها و چالش ها می پردازد.

وی با اشاره به بخش هایی از این کتاب گفت: در حالی که جهان در تاریکی و الحاد به سر می‌بُرد، پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) با آیات وحیانی، ظهور کرد و جهان را به نور ایمان، دانش، انسانیّت و اخلاق روشنایی بخشید؛ امّا افسوس که جهان معاصر با کنار زدن ادیان ابراهیمی دوباره در راه همان شرک و کفر جاهلی گام نهاده و جهان بشری را به ظلمت کده خود تبدیل کرده است.

احمدیان تأکید کرد: در این میان، مسلمانان که بایستی مشعل‌دار جهان معاصر باشند، دریغا که نه تنها گره‌ای از مشکلات جهان را نگشوده‌اند، بلکه در بسیاری از کارهای خود درمانده‌اند، مصلحان و اندیشمندان اسلامی معاصر تنها قرآن و بازگشت به آن را گره‌گشای این مشکلات می‌دانند.

وی اظهار داشت: «بازگشت به قرآن» پژوهشی است که به هدف مطالعه، بررسی و کشف چالش‌ها، موانع و راه‌کارهای برگشت به قرآن نگاشته شده است، به این امید که در راه بیداری اسلامی و رستاخیز و احیای دوباره عزت و عظمت دیرین سهیم باشیم.

گفتنی است: علاقه مندان برای تهیه کتاب در اصفهان می توانند به فروشگاه بوستان کتاب واقع در خیابان حافظ  وابسته به دفتر  تبلیغات اسلامی واحد اصفهان مراجعه کنند.

نویسنده کتاب بازگشت به قرآن گفت: امروز معلمان و اندیشمندان معاصر قرآن و بازگش به آن را گره گشای مشکلات جهان می دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha