پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرتضی نجفی قدسی

حوزه/ نهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) ویژه برادران، با حضور ۲۶۰۰ نفر از قاریان و حافظان برتر کشور، طی روزهای پنجم تا نهم بهمن ماه سال جاری، در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن امام علی(ع) تهران با اعلام این خبر گفت: این مسابقات طی روزهای پنجم تا نهم بهمن ماه در محل یادمان شهدای هفتم تیر، واقع در سرچشمه تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مسابقات که در نوع خود  از بزرگترین رقابت های قرآنی قاریان و حافظان کشور محسوب می شود، 310 نفر در رشته حفظ کل قرآن، 265 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 450 نفر در رشته حفظ 10جزء، 440 نفر در رشته حفظ 5جزء، 250 نفر در رشته حفظ دوجزء، 360 نفر دررشته ترتیل خوانی و 525 نفر در رشته قرائت قرآن به رقابت می پردازند.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) تهران اضافه کرد: این مسابقات در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای آن برگزار می شود که حدود 830 نفر در مقطع سنی زیر 16 سال و حدود 1800 نفر در مقطع سنی بزرگسالان شرکت دارند.

وی یادآور شد: از مجموع 2600 نفر متقاضی شرکت در این مسابقات، حدود 1000 نفر از استانهای تهران و البرز و حدود 1600 نفر از دیگر استانهای کشور هستند.

نجفی قدسی خاطرنشان کرد: ثبت نام کنندگان به جدول زمانبندی این مسابقات مندرج در سایت http://dqat.ir/home  توجه لازم را داشته باشند و طبق برنامه تعیین شده در مسابقات شرکت نمایند

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) تهران افزود: مراسم اختتامیه این مسابقات در روز جمعه نهم بهمن ماه در محل یادمان شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد و جوایز نفرات برتر و همچنین هدایای نقدی داوطلبان استان های تهران و البرز، که حدنصاب لازم را در نمرات کسب کرده اند، در همان مراسم تقدیم خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha