جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) در مرقد امیرالمؤمنین(ع)

حوزه/ هزاران نفر از شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام از داخل و خارج عراق با حضور در مرقد امیرالمؤمنین علیه السلام در عزای بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به سوگ نشستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حرم امیرالمؤمنین علیه السلام، روز گذشته هزاران نفر از شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام از داخل و خارج عراق با حضور در مرقد امیرالمؤمنین علیه السلام در عزای بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به سوگ نشستند.

همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(ع) صحن مطهر حرم علوی شاهد حضور دسته های عزاداری بود که برای عرض تسلیت این فاجعه دردناک خود را به حرم امیرالمؤمنین(ع) رسانده بودند.

شیخ مصطفی ابوالطابوق مسئول بخش امور دینی آستان مقدس علوی در این رابطه گفت: هماهنگی ها با هیئت ها و موکب های عزاداری برای برپایی ایام عزاداری شهادت حضرت فاطمه(ع) صورت گرفته و برنامه هایی نیز برای سخنرانی و منبر در نظر گرفته و در این زمینه از سخنرانی هایی با موضوع سیره و احادیث حضرت فاطمه استفاده می کنیم تا همه مردم در این روزها از سیره و بیانات نورانی حضرت بهره ببرند.

لازم به ذکر است یکی از روایت های شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها چهل روز پس از شهادت پیامبر اسلام محمد(ص) می باشد که مردم عراق در این روز نیز در عزای حضرت فاطمه(ع) به سوگ می نشینند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha