جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست مشترک مسلمانان و مسیحیان آمریکا

حوزه/ در یک اقدام شایسته و در راستای گفتگوهای بین الادیانی نشست مشترک مسلمانان و مسیحیان در یک کلیسا در ایالت جورجیای آمریکا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از citizen-times.com، مسیحیان کلیسای پرزبیتری وارن ویلسون در شهر ساوانا در ایالت جورجیای آمریکا در اقدامی در راستای ایجاد رابطه بین الادیانی، با دعوت از اعضای جامعه اسلامی اشویل، مباحثه و گفتمان مذهبی میان مسلمانان و مسیحیان برگزار کردند.

در این گردهمایی مسلمانان و مسیحیان شانه به شانه هم ایستاده و هدف آن‌ها از این گردهمایی، اعتراض به سیاستمداران نژادپرست آمریکایی بود که قصد منع ورود پناهندگان سوری به این کشور را دارند.

کشیش استیو رون‌هالت، رهبر روحانی کلیسای وارن ویلسون به خبرنگاران گفت: انتخاب ما ایستادگی در طرف عدالت و صلح است، این دو ارزش‌های اصولی ادیان ما مسلمانان و مسیحیان را تشکیل می‌دهد.

* استقبال جالب کشیش از مسلمانان

در آغاز این گردهمایی کشیش رون‌هالت از واژه «السلام علیکم» برای استقبال از مسلمانان استفاده کرد.

امام محمد طاها، سرپرست مرکز اسلامی اشویل، با مدرک تحصیلی مطالعات اسلامی از  دانشگاه کاریو هم در این گردهمایی گفت: اسلام دین صلح است و میراث میان ادیان مختلف مسیحی، یهودی و مسلمانان این است که همگی کتاب مقدس دارند.

او که با گروه‌های مذهبی مختلف ارتباط برقرار می‌کند و سعی در از بین بردن بدفهمی‌های دینی درباره مسلمانان و اسلام دارد، در ادامه گفت: ما مسلمانان معتقدیم که تورات و 10 فرمان موسی و انجیل عیسی مسیح از جانب خدای یکتا یا همان الله فرستاده شده، همان پروردگاری که در قرن هفتم قرآن را به سوی محمد (ص)، پیامبر اسلام نازل کرد.  برای مثال آیات قران نیز مانند انجیل می‌گویند که همسایه خود را دوست بدارید.

داعش، نماینده اسلام و مسلمانان نیست

طاها به شدت داعش و دیگر گروه‌های افراط‌گرا را که مسلمانان و مسیحیان را به اسم پیروی از اسلام، سربریده و سلاخی می‌کنند محکوم کرده و گفت: این افراد نماینده اسلام و مسلمانان نیستند و آیاتی از قرآن که به جنگ و جهاد اشاره دارند، اغلب خارج از جایگاه تاریخی‌شان به کار گرفته می‌شوند.

در این میان کشیش رادا به آیات مشابهی در انجیل اشاره کرد و گفت: در انجیل اشاره شده زنانی را که طلاق گرفتند باید سنگسار کرد که امروزه به آن‌ها عمل نمی‌شود. ما دیگر به بردگی عقیده نداریم و تغییر یافته‌ایم.

رادا با اعتراف به اینکه همراه شدن فصل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اخبار حملات تروریستی، منجر به افزایش ترس نامعقول در میان مردم آمریکا شده گفت: اقدامات امنیتی معقولانه درست است اما نبایستی اجازه دهیم ترس، تشویش و نگرانی به همراه ناآگاهی باعث شود در این میانه بی‌گناهان را سرزنش کنیم.

وی افزود:  شر و پلیدی در جهان وجود دارد و این مسئولیت ماست تا فرق میان نیروهای شیطانی و آنچه با آن تفاوت دارد تشخیص دهیم.

عذرخواهی کشیش از مسلمانان

کشیش رادا رو به طاحا کرده و از جانب کلیسا از او عذرخواهی کرده و گفت: من از جانب تمام مسیحیان پرزبیتری که از روی جهل و نادانی به حمایت خواهران و برادران مسلمانشان برنخاسته‌اند اظهار تاسف نموده و عمیق‌ترین اندوه را ابراز می‌کنم و می‌گویم که این رفتار شایسته قلب ما مسیحیان نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha