چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت آيت الله فياض

حوزه/ حضرت آیت الله اسحاق فياض از مراجع نجف گفتند: امروز ايران در جهان به عنوان يك كشور پرقدرت شناخته شده و با وجود همه تحريم ها توانسته است پيشرفت هاي چشمگيري داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از پايگاه حج، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت، با حضرت آيت الله فياض از مراجع تقليد نجف اشرف ديدار كرد.

حضرت آيت الله اسحاق فياض از مراجع تقليد نجف اشرف، خدمت به زايران را افتخار بزرگي دانسته و از تلاش مسؤولان و مديران براي فراهم كردن مقدمات سفر زايران تقدير و تشكر كردند.

اين مرجع تقليد افزودند: امروز ايران در جهان به عنوان يك كشور پرقدرت شناخته شده و با وجود همه تحريم ها توانسته است پيشرفت هاي چشمگيري داشته باشد.

کسانی که ارتباطشان را با ایران قطع کنند، خودشان متضرر می شوند

حضرت آيت الله فياض گفتند: امروز ايران اسلامي در منطقه بسيار مقتدر و عزتمند است و كساني كه ارتباطشان را با اين كشور قطع كنند، خودشان متضرر مي شوند.

ایشان به سفر اخير خود به مشهد مقدس اشاره كرده و افزودند: بيش از 16 سال بود كه به ايران سفر نكرده بودم، در تابستان كه به مشهد مقدس مشرف شدم، از نزديك توسعه و پيشرفت زيادي را شاهد بودم و اين نشان مي دهد كه تحريم ها عليه ايران نتوانسته است كاري از پيش ببرد.

معظم له خواستار ترويج فرهنگ اهل بيت عليهم السلام شده و اظهار داشتند: امروز جهانيان عاشق ائمه اطهار عليهم السلام هستند و ما بايد اين فرهنگ را گسترش دهيم.

اين مرجع تقليد، اقدامات داعش و تروريست ها را در منطقه محكوم كرده و آن را مخالف مكتب اهل بيت عليهم السلام دانستند و گفتند: اسلام مكتب اعتدال و با افراط و تفريط مخالف است ، بهترين مكتب اعتدال را نيز شيعيان در دست دارند؛ و تاكنون هيچ شيعه واقعي به كارهاي افراطي گرايش پيدا نكرده و دست به قتل مظلومي نزده است.

ایشان شرايط كنوني جهان اسلام را بسيار حساس خوانده و براي سربلندي و موفقيت روز افزون ملت هاي مسلمان به ويژه دو ملت عراق و ايران دعا كردند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نیز در ابتدای اين ديدار از برنامه هاي اعزام زايران ايراني به عتبات و حج گزارشي ارائه كرد و از برنامه ريزي گسترده براي افزايش آمار اعزام زايران ايراني به عتبات خبر داد و افزود: تلاش داريم با بسته هاي مختلف زيارتي ، زمينه حضور زايران بيشتري را در عراق فراهم كنيم.

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به وقوع دو حادثه دلخراش سقوط جرثقيل و فاجعه منا گفت: امسال حج آرامي داشتيم؛ اما با وقوع اين دوحادثه كه 13 زائر در سقوط جرثقيل و 461 زائر هم در فاجعه منا جان باختند، حج تلخي براي ما رقم خورد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha