جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ افتتاح نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت

حوزه/ آثار موسسات و مراکز علمی پژوهشی در زمینه نقد وهابیت در نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت در قم عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت، که  در محل مرکز همایش های دفتر تبلیغات، سالن غدیر، راه اندازی شده است، آخرین دستاوردهای موسسات و مراکز علمی و پژوهشی و تبلیغی به نمایش در آمده است.

از جمله غرفه های فعال در این نمایشگاه می توان به غرفه موسسه آموزشی، پژوهشی مذاهب اسلامی اشاره کرد که از جمله رسالت های آن پاسخگویی به شبهات، نقد و تحلیل دیدگاه های مذاهب اسلامی، آشناسازی طلاب با مبانی اسلامی، ساماندهی و آموزش طلاب در پاسخگویی تخصصی به سوالات و شبهات است.

به دیگر آثار این مرکز در این نمایشگاه، می توان به  پاسخ به پرسش ها، مجلد های  مختلف کتاب شناسی تفصیلی مذاهب اسلامی، کتاب شناسی پرسش و پاسخ، گفتمانی در نقد وهابیت، درسنامه تاریخ و عقاید زیدیه، درسنامه تاریخ و عقاید اسماعیلیه، درسنامه رجال مقارن، رازدلبران و نقد دل بر آن و.... اشاره کرد.

درسنامه نقد وهابیت، حضرت مهدی(عج) در روایات شیعه و سنی، ابن تیمیه از دیدگاه اندیشمندان حنفی، تحریف ناپذیری قرآن، جستاری در اندیشه فقهی مذاهب، نگران پروانه ها، مجموعه مقالات همایش کلامی، حدیثی، اجتماعی و فقهی، ره آورد گفتمان، الصواعق الالهیه فی الردعلی الوهابیه، پرسمان آیه ولایت، بررسی بیعت امام علی(ع) با خلفا و درسنامه فرق و مذاهب کلامی اهل سنت از دیگر کتاب عرضه شده در این نمایشگاه است.

غرفه بنیاد و مرکز تخصصی امامت

از جمله غرفه های فعال در این نمایشگاه می توان به غرفه بنیاد و مرکز تخصصی امامت اشاره کرد که با آثار مختلف خود پایه به این نمایشگاه گذاشته است.

عبقات الانوار، دراسالت ومنهاج السنه، عدالت صحابه، الرد علی ابن تیمیه، جانشین پیامبر کیست، کنز الحقایق، حدیث الوصیه الثقلین، الاربعین، از جمله آثار عرضه شده در این نمایشگاه است.

مجموعه کتب نفحات الازهار، مجموعه کتاب های آیه التطهیر، آیه الولایه، الامام المهدی(عج)،افکار ابن تیمیه در بوته نقد، سنت پیامبر(ص) یا سنت خلفا و آداب مناظره و گفتگو در اصول دین از دیگر آثار غرفه مرکز تخصصی امامت است.

از دیگر آثاری که در این غرفه عرضه شده است می توان به تحلیلی بر خلافت اسلامی، بانک سوالات و پاسخ های امامتی، نقش ابوبکر در اسلام، پسرک و سرکار، الصوارم الالهیات، تقلیب الکساند، ذوالققار، افحام الاعدا و الخصوم، شوارق النصوص، الامام الثانی عشر، کشف الحجب و القائد السنیه اشاره کرد.

جامعه المصطفی العالمیه در جمع ناقدان وهابیت

از جمله غرفه های فعال در این نمایشگاه می توان به غرفه  جامعه المصطفی العالمیه اشاره کرد؛ در این غرفه آثاری چون چالش ها و راهکارهای جریان های انحرافی درون شیعه اختلافات میان شیعه و سنی ،به جماعت خواندن نماز تراویح، تکفیری های امروز کاریکاتوری از خوارج دیروز و وضعیت اسیر در قرآن و سنن نبوی و مقایسه آن با عملکرد تکفیری ها به نمایش در آمده است.

از دیگر آثاری که در این غرفه عرضه شده است می توان به رقیب شناسی  و وهابیت در جهان معاصر 1 و 2، کارگاه آموزشی تبلیغی نقد باورهای وهابیت، کارگاه تخصصی آموزشی تبلیغی دوره تخصصی وهابیت و... اشاره کرد.

از دیگر آثار عرضه شده در این غرفه می توان از نرم افزار مباحث عرضه شده در کارگاه تخصصی روش های مقابله با وهابیت، پاسخ به شبهات وهابیت، تحقیقی پیرامون اصول نبوی، نمامی سیاست افق المبین بیداری اسلامی و پاسخ به شبهات به صورت آنلاین نام برد.

تحلیل تعامل حکومت شیعی فاطمی با اقلیت های دینی و مذهبی، مبانی فکریی صهیونیسم سیاسی در تفکر سلفیان تکفیری، تعامل فرهنگی علمای شیعه و سنی و نقدی بر کتاب صحابه را به دست آوردم بدون اینکه اهل بیت(ع) را از دست بدهم از دیگر کتب عرضه شده در این نمایشگاه است.

از دیگر کتب عرضه شده در این نمایشگاه می توان به کتاب مبانی معرفتی و کلامی جریان حزب التحریر، بررسی تطبیقی کتاب انحرافات تشیع در اندونزی دمیاتی، تالیفات علمای اهل سنت در رد سلفیت از زمان احمن بن حنبل تا عصر حاضر، نقدی برکتاب وحدت و شفقت صحابه و اهل بیت با یکدیگر، اشاره کرد.

کتاب هایی چون جریان های فکری جنش نورسیه به ویژه شاخه فتح الله گولن، فتاوا و دیدگاه های بزرگان اهل سنت علیه تکفیر و جریان های تکفیری، تدوین پاسخ به شبهات علیه آموزه های اسلامی و شیعی و ظهور و بروز جریان های تکفیری از دیگر کتبی است که در این غرفه عرضه شده است.

ارائه نشریات تخصصی سلفی گری و تکفیری گری

دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) یکی از نهادهای حوزوی است که علاوه بر مدیریت برگزاری همایش جریان های تکفیری، در نمایشگاه طلایه داران تکفیر حضور یافته است.

این موسسه علمی، آموزشی و فرهنگی و تبلیغی با آثار مختلف و متعدد خود پیرامون مباحث وهابیت پژوهی، تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی، به تربیت طلاب متخصص در زمینه نقد وهابیت و پاسخ به شبهات کلامی در حوزه معارف امامت می پردازد.

از جمله منشوراتی که این موسسه به نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت آورده است می توان به شمارگان متعدد نشریه سراج منیر، نشریه تخصصی نقد وهابیت و سلفی گری و تکفیری گری اشاره کرد.

مجله سلفی پژوهی، عنوان دیگری از منشورات این موسسه است که در غرفه این موسسه در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته شده است.

از دیگر آثار این موسسه در این نمایشگاه می توان به مجموعه مقالات کنگره جریان های افراطی و تکفیری اشاره کردکه سال گذشته با حضور گسترده فعالان فرهنگی و تبلیغی جهان اسلام برگزار شد. کتبی چون داعش، القاعده،جماعه التبلیغ، دیوبندیه، جریان سلفی زیدی، اخوان المسلمین، سلفیه جهادی، تاریخ تفکر سلفی گری، توسل، یوسف غرضاوی، بررسی و نقد مبانی و آرای حدیثی البانی؛ التکفیر من منظار علما الاسلام و مکر التکفیر و.... اشاره کرد.

یکی دیگر از آثار  این  غرفه  کتاب های این مرکز به زبان عربی است که از آن جمله می توان به مجموعه مقالات کنگره جهانی خطر جریان های افراطی و تکفیری اشاره کرد که به زبان عربی در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

از دیگر کتب عرضه شده از سوی این موسسه می توان به الوهابیه المتطرفه موسعه نقدیه، تکفیر از دیدگاه علمای اسلام، فتاوای جریان های تکفیری در جواز قتل مسلمانان، تخریب اماکن مذهبی، کتاب شناسی تکفیر و جریان های افراطی و تکفیری اشاره کرد.

عرضه آثار آیت الله آصفی در نمایشگاه نقد وهابیت

از جمله غرفه های فعال در این نمایشگاه می توان به غرفه معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اشاره کرد که با آثار متعدد در این نمایشگاه حضور یافته است.

از جمله آثاری که در این غرفه عرضه شده است می توان به کلیه کتب ره توشه، سلفی گری و وهابیتف نقد شبهات قرآنی، افزایش جمعیت، پدیده اعتیاد، ناگفته های کلیسا، روضه های احمدی و سفیر بشارت و مجلات فی رحاب القرآن اشاره کرد.

از دیگر کتب عرضه شده در این غرفه می توان از اسوه زهد و جهاد و اجتهاد(آیت الله آصفی، اندیشه ماندگار، اندیشه های سیاسی آیت الله آصفی، مکتب عاشورا، جستارهایی در فقه اسلامی، جستارهایی در کلام و معارف اسلامی، تاریخ الفقه و الاصول، در آیینه وحی(5 جلد)، مبانی نظری حکومت اسلامی، جهان اسلام و چالش ها، ماخذ شناسی کتب آیت الله آصفی، یافته های عنکبوتی، بوی بهشت و بوی خیابان، خاک باران خورده، بیست و پنج دقیقه پیاده روی، زمزممه کاشی ها، اصول و شیوه های استفاده از احادیثه نام برد.

شیوه های بیان احکام، مرزبان نامه در 9 جلد، جستارهایی در مسیحیت، مکتب دیوبند، درآمدی بر منشور تبلیغ، شکوفه های احکام، گفتمان عقاید و اندیشه ها، سیمای خانواده در اسلام، خلوت انس و ره توشه های راهیان نور از دیگر کتبی است که در این غرفه عرضه شده است.

 کتاب تعاملات امام علی(ع) با مخالفان

از جمله غرفه های فعال در  نمایشگاه  طلایه داران نقد وهابیت، می توان به غرفه پژوهشگاه باقرالعلوم(ع) اشاره کرد؛ از جمله محصولات این پژوهشگاه که در این نمایشگاه عرضه شده است می توان از عیون انوارالرضا(ع)، هشت بهشت، تعامل امام علی(ع) با مخالفان، مشکلات و موانع سیاسی اجتماعی حکومت امام علی(ع) و دکرها و لحظه ها اشاره کرد.

از دیگر محصولات این پژوهشگاه که در این نمایشگاه عرضه شده است می توان به تکاپوی اندیشه ها و در لزوم بعثت انبیا، سیری در سیمای جوانان، مهدویت و جهانی شدن، مذهب اهل عشق، تحلیل کارکردهای دین در جامعه سنتی و مدرن و تاثیرات جهانی شدن بر امنیت جمهوری اسلامی اشاره کرد.

وظایفه مدیران ازدیدگاه آیات و روایات، پیامبر، نگران شما، حقوق حیوانات، در طلب راه راست، جوانان و روابط، بانوان نمونه، سنن الرسول الاعظم، مقتل معصومین(ع)، شرح صحیفه سجادیه و شریح الصغیر علی الصحیفه از دیگر آثار این پژوهشگاه در نمایشگاه است.

از دیگر آثاری که از این پژوهشگاه در نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت عرضه شده است می توان به موسوعه کلمات الرسول، نقد فمنیسم، عرائس الحدیث (المکنون فی الحقایق الکلم النبویه)، درآمدی بر سبک زندگی دانشجوی انقلابی ،دایره المعارف صحابه پیامبر(ص)، اخلاق و آداب تبلیغ، محتوای لسانی کلیات تبلیغ تربیت گرا با تکیه بر آیات و روایات اشاره کرد.

از دیگر آثار این غرفه می توان از بررسی سبک زندگی غربی، تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان در فتوحات اسلامی، برهان های اثبات وجود خدا، منادیان تاریکی، گلشن ابرار، فرهنگ شهادت معصومین و موسوعه کلمات امام رضا(ع) نام برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha