پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز لازمه قدردانی از نعمت وجود بارگاه ملکوتی فاطمه معصومه(س) در قم ، تلاش به منظور حفظ و تقویت فضای معنوی این شهر مقدس است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تسلیت وفات شهادت گونه حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: ایشان حقیقتاً نه فقط افتخار قمی ها بلکه افتخار همه ایرانی ها و بلکه همه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) هستند ،کما این که از سرتاسر کشور و دنیا برای زیارت و عرض ادب به ساحت مقدس ایشان رهسپار قم می شوند.

وی با اشاره به فرمایشی از امام صادق(ع) مبنی بر این که "قم حرم من و حرم فرزندانم پس از من است" ، افزود: این فرمایش و این قبیل فرمایشات صادره از ائمه(ع) علاوه بر آن که حاکی از شان و منزلت بالای شهر مقدس قم است، در وهله بعد مسئولیت و رسالت سنگین ما مردم قم را نیز گوشزد می کند به این که حقیقتاً شیعه و محب خوبی برای حضرات معصومین(ع) به خصوص بانوی کرامت باشیم و به قول معروف در این باره حق مطلب را به درستی ادا کنیم.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین با بیان این که امام كاظم (ع) گرچه داراي 37 فرزند بودند، اما پس از ثامن الحجج امام رضا(ع) ، حضرت فاطمه معصومه(س) در میان دیگر فرزندان به سان ستارهاي فروزان می درخشند ، گفت: گرچه مدت زمان حضور این بانوی بزرگوار در شهر قم تنها هفده روز بوده اما آن چه به خصوص از ایشان به یادگار مانده و زبانزد خاص و عام است ، عبادت حضرت است که در بیت النور انجام می شده است.

وی بیان داشت: در ایام ارتحال حضرت فاطمه معصومه(س) قرار داریم که واقعاً جا دارد بیش از پیش حرکت های عظیم مردمی برای سوگواری و عزاداری ارتحال ایشان شکل بگیرد و ان شاءالله سال به سال بر شکوه و عظمت این عرض ارادت ها از سوی مردم مومن و ولایت مدار شهر قم افزوده شود.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی در خاتمه گفت: بی شک اگر قم و قمی ها امروز شان و اعتباری دارند و دیار ما قرین با نعمات و برکات الهی است، به واسطه مرقد مطهر دختر موسی بن جعفر(ع) است کما این که همه حوزویان و بزرگان و علمای به نام نیز افتخار خادمی حضرت را داشته اند و پس از عمری تلاش و مجاهدت علمی و معنوی، مفتخر به این بوده اند که در جوار این مضجع شریف دفن می شوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha