جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ذوالنوری یادواره شهدای  روحانی مدافع حرم

حوزه/ ۱۰۳ کشور دنیا در سوریه نیرو دارند و ۸۴ کشور دنیا فعالیت اطلاعاتی انجام می دهند و ۲۳ کشور جهان قرارگاه رسمی عملیاتی در این کشور دارند، ولی نتوانستند این کشور را تصرف کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی  ذوالنوری دبیرکل ستاد کنگره  شهدای روحانی کشور شب گذشته در مراسم یادواره شهدای گردان حضرت معصومه(س) و اولین یادبود شهدای روحانی مدافع حرم که به همت تیپ امام جعفر صادق(ع)  در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) جایگاه عظیمی در فرهنگ اهل بیت(ع) دارند.

وی افزود: آیت الله العظمی بهجت در خصوص برخی خادمانی که بعضا با زائران با تندی صحبت می کردند فرمود؛ این افراد نباید با این لحن در این حرم با کسی صحبت کنند؛ زیرا ملائکه الهی که در این حرم هستند از این نوع سخن گفتن این افراد آزرده می شوند.

دبیرکل ستاد شهدای روحانی بیان کرد: اهل بیت(ع) زنده هستند و حاضر وناظر هستند و ما را می بینند و این ما هستیم که باید درک حرم کنیم و این فضا را دریابیم.

وی با اشاره به روایات متعدد در خصوص جایگاه حضرت معصومه(س) اظهارکرد: امام راحل فرمود، من هرچه دارم از این بی بی است ؛اگر امام (ره)دنیا را به حیرت واداشت و دنیا را متحول کرد به برکت همجواری با این حرم بود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری اظهارکرد: اگر امروز بیداری اسلامی  در جهان اسلام رخ داده است و بنیان های استکبار در حال لرزیدن است و مردم جهان متوجه نورانیت مکتب ولایت اهل بیت(ع) شده اند به برکت وجود این بانوی گرامی اسلام است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: پیوند معنا داری بین حضرت معصومه(س)، قیام امام، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی و اتفاقات این روزهای جهان اسلام وجود دارد؛ در روایتی که زمینه سازان قیام امام زمان(عج) را از اهل قم معرفی می کند ممکن است که موید این حرکت عظیم ملت ایران و امام راحل در انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: یکی از نویسندگان جهان عرب بیان می کند، امام علی(ع) از شکل گیری دولت یهود در فلسطین خبرداده است؛ حضرت علی(ع) در این روایت بیان می کنند که سپاهی از مسیر عراق می آید که روی پرچم های آنها« قوه» نوشته شده است؛ این نویسنده عرب بیان می کند که این پرچم همان پرچم همان  آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

دبیرکل ستاد شهدای روحانی بیان کرد: تکفیری ها و سلفی ها و وهابی ها از طرف صهیونیست ها مامور شدند که اسلام حقیقی را از بین ببرند؛ این گروه ها با سلف خود یعنی خوارج و ابن تیمیه هم قرین هستند.

وی اظهارکرد: کشتارهای زمان ابن تیمیه و محمد ابن عبدالوهاب نشان دهنده عمق تحجر این گروه خبیث است؛ نظریات ابن تیمیه توسط محمد عبدالوهاب بازسازی شد و این شجره خبیثه به شکل خزنده نفوذ خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین ذوالنوری اظهارکرد: تا امروز بیش از 300 سال فعالیت های خبیثانه سلفیون استمرار داشت؛ پس از پیروزی انقلاب و شکست دشمنان در مقابل این انقلاب، نظام سلطه تصمیم گرفت که با هر روشی این نظام را از پیش روی خود بردارد و به همین خاطر به نظریه پردازی های جنگ طلبانه و خیزش های نرم روی آورد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: آمریکا پس از 11 سپتامبر وارد کشورهای اسلامی شد و جورج بوش پس از این حادثه اعلام کرد که از این به بعد جنگ های صلیبی آغاز شده است؛ وی با این بهانه ساختگی افکار عمومی مردم جهان را تحت تاثیر قرارداد و برخورد با ادیان و تمدن ها را سرلوحه اعمال خود قراردادند.

وی افزود: 12 هزار نیروی آمریکایی در عراق کشته شد و 2700 میلیارد دلار نیز در این جنگ هزینه شد ولی اقلیت بعثی در عراق به هلاکت رسید؛ ولی به دلیل غفلت آنها از قدرت نظام اسلامی، امروز حکومتی در عراق سربرآورد.

دبیرکل ستاد شهدای روحانی بیان کرد: امروزه برای وارثان امپراتوری عثمانی بسیار سنگین است که عراقی که روزی تابع محض بعثیون بود را همگام با ایران اسلامی ببینند؛ همچنین در سوریه نیز این مساله وجود دارد و به همین دلیل است که اردوغان این همه از ایران در این سالها عصبانی است.

وی اظهارکرد: ترکیه به دنبال بازیافت جایگاه امپراتوری سابق عثمانی است؛ ترکیه برای راهیابی به جهان اسلام و خروج از بن بست سه راه بیشتر ندارد؛ نخست از مسیر جمهوری باید در دنیای اسلام گسترش پیدا کرد که از این مسیر راه ندارد؛ راه دوم آنها حرکت از مسیر عراق و سوریه است که در این زمینه نیز شکست خورده است.

ترکیه به دنبال شکست خط مقاومت است

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری اظهارکرد: سران ترکیه که یکی از پشتیبانان تکفیری ها هستند این آرزو را به گور خواهند برد که بتوانند امپراتوری عثمانی را احیا کنند؛ آنها به دنبال شکست خط مقاومت هستند، خطی که محور و کانون بیداری اسلامی و روح نهضت امام راحل در منطقه است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروزه ترکیه و حکام عربستان سعودی به دنبال بسیج تکفیری ها هستند که بتوانند محور مقاومت را تضعیف کنند یک پیوند عمیق بین حکام ترکیه و عربستان و رژیم صهیونیستی قابل مشاهده است که این پیوند منحوس امروز جان بسیاری از مسلمانان را گرفته و زیرساخت های این کشورها را نیز ویران کرده است.

وی افزود: زمانی که راهبرد برخورد تمدن ها بی تاثیر ماند، راهبرد جنگ تمدنی در دستور کار دشمن قرار گرفت؛ این جنگ به معنی جنگ نیابتی است که از درون اسلام علیه اصل اسلام سرباز گیری می کند و به این مکتب ضربه می زند.

103 کشور دنیا در سوریه نیرو دارند

دبیرکل ستاد شهدای روحانی بیان کرد: آنها در این نقشه نیز ناکام ماندند؛ 103 کشور دنیا در سوریه نیرو دارند و 84 کشور دنیا در سوریه فعالیت اطلاعاتی انجام می دهند و 23 کشور جهان قرارگاه رسمی عملیاتی در این کشور دارند، ولی نتوانستند این کشور را تصرف کنند.

وی اظهارکرد: روسیه و چین پیوند اعتقادی با سوریه ندارند بلکه آنها به دنبال منفعت خود هستند؛ امروزه دوست و دشمن بر این مکتب اقراردارد که فرزندان امام و رهبری و فرهنگ انقلاب اسلامی باعث تثبیت مقاومت و فرهنگ مقاومت و حفظ سوریه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری اظهارکرد: امروزه دنیا بر این مطلب اعتراف دارد که ضعف و عجز نظام سلطه در ساقط کردن اسد، نشان از عزت و قدرت نظام اسلامی است و خود آنها هم بارها اعتراف کرده اند که ایران اسلامی با سوریه پیوند اعتقادی در خط مقاومت دارد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: حضور جمهوری در سوریه بر اساس یک اصل قرآنی است و ما به خاطر صیانت از حکم قرآنی و نبوی در این جنگ علیه کفار و تکفیری ها حضور یافته ایم.

وی افزود: اگر امروز در سوریه حاضر نشویم مهمترین کانون خط مقاومت یعنی ایران اسلامی در خطر و تهدید خواهد بود؛ حتی پوتین هم اعلام کرد که اگر امروز در سوریه با تکفیری ها مبارزه نکنیم، باید فردا در مسکو با آنها مقابله کنیم.

دبیرکل ستاد شهدای روحانی بیان کرد: اگر روحانیت در زمان جنگ بیش از 4300 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرد و سنگر های جنگ در جبهه ها را به محل تفسیر و تبیین احکام الهی مبدل کرده بود، امروز نیز نقش تاریخی و محوری خود را در منطقه ایفا می کند.

وی اظهارکرد: شهید تمام زاده از روحانیون شجاعی بود که با عمل به تکلیف الهی خود دنیا را پس زده بود و وارد عرصه ای شد که عرصه دفاع از ارزش های الهی بود؛ این شهید نمونه کامل یک روحانی اخلاق گرا بود که کل زندگی ایشان به اندازه باربند یک وانت نیز نبود، ولی هرجا که اسلام و رهبری کمبودی را هشدار می دادند در آن جبهه با قدرت حاضر می شد و در سوریه نیز بنا به تکلیف الهی و ولایی خود حاضر به و شهادت رسید.

طلاب باید پیشگام و پیشرو باشند

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری اظهارکرد: این شهدا رسالت خود را انجام دادند و از همه چیز خود گذشتند تا به ما ثابت کنند که طلاب باید پیشگام و پیش روی این جریان مقدس باشند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به رشادت های بی نظیر روحانیون شهید در دفاع مقدس گفت: روحانیت همیشه در عرصه های جهاد و مقاومت پیشتاز بودند؛ طلاب در جنگ صحنه هایی خلق کردند که برای همگان الهام بخش بود؛ آنها برای جنگ و جهاد با مبانی عمیق اندیشه ای خود وارد شدند و فکری جز رضایت خدا نداشتند.

حضور روحانیت  مردم را از تردید نجات می دهد

وی افزود: در جنگی که جبهه ها روشن است و خط دشمن مشخص است و آثار جنگ دیده می شود و صدای هواپیمای دشمن دیده می شود، حضور روحانیت است که مردم را از تردید نجات می دهد.

دبیرکل ستاد شهدای روحانی بیان کرد: از برکات  امثال شیخ فضل الله نوری و نواب صفوی است که نظام اسلامی در دنیا سرافراز شده است و امروز روحانیت وظیفه دارد که همچون این بزرگان و امام راحل در صحنه حاضر شده و از  رهبر و  انقلاب خود دفاع کند.

وی اظهارکرد: روحانیون آگاه ما در هر نقطه از جهان آماده صیانت از آرمان های انقلاب و امام راحل است و آماده است که از تمام اوامر مقام معظم رهبری در هر سطحی تبعیت کند.

روحانیت پایه های نفوذ دشمن را می شکند

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری اظهارکرد: روحانیت مهمترین گروهی است که می تواند پایه های نفوذ دشمن را شکسته و با نفاق جدید و با اشرافی گری و زیاده خواهی و رانت خواری و فساد مبارزه کند؛ نباید با هر بهانه با عناوینی چون تندرو و افراطی این جوانان انقلابی را سرکوب کنیم.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: رهبر انقلاب هم در این زمینه فرمود، اگر عده ای در موضوع سفارت عربستان اشتباه کردند نباید نیروهای اصیل انقلاب را سرکوب و تحقیر کنند.

وی افزود: رهبر انقلاب یک تنه در مقابل هجوم به ارزش ها و آرمان ها ایستادند به انقلابی ها پیام دادند که در این زمان پرفتنه است که باید بسیجی بودن را به رخ بکشید.

دبیرکل ستاد شهدای روحانی بیان کرد: پایداری و پافشاری بر اصول و ارزش ها و مقابله در مقابل امواج طوفنده نفاق جدید، تنها راه حفظ نظام اسلامی است؛ این طوفان ها امروز اساس انقلاب اسلامی را تهدید می کند و همه ما باید در مقابل این نفاق قیام کنیم.

وی اظهارکرد: فتنه 88 تمام ویژگی های یک جریان برانداز را داشت؛ جامعیت، کمال، قابلیت و مدیریت بحران مقام معظم رهبری یکی از مهمترین عوامل پیشگیرانه از پیروزی فتنه 88 بود؛ ایشان بار عظیمی را به دوش کشیدند دست آلوده دشمن را از پس از این پرده آشکار کرد و غبارها را کنار زد تا افرادی که تحت القائات دشمن دچار احساسات کاذب شدند متوجه حقیقت شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha