جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام توکل استاد اخلاق

حوزه/ استاد اخلاق با تاکید بر ضرورت تبیین جایگاه علمی حضرت معصومه(س) گفت: باید با پیروری از سیره اهل بیت(ع)، ظرفیت وجودی خود را بالا برده تا بتوانیم به مقامات علمی ومعنوی برسیم.

حجت الاسلام و المسلمین توکل، استاداخلاق حوزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، با تسلیت وفات حضرت معصومه (س)،باتاکید بر لزوم شناخت ائمه اطهار(ع) اظهارداشت: راه های زیادی برای شناخت وجود دارد که یکی از آنها، رجوع به روایات معصومین(ع) می باشد، چرا که ائمه اطهار علیهم السلام حقایق و معارف را متناسب با ظرفیت وجودی مردم بیان کرده اند.

وی در همین زمینه به شخیت حضرت معصومه(س)  اشاره و  افزود: حضرت معصومه(س) با توجه به شخصیت ممتاز علمی، پاسخگوی بسیاری از سئوالات پیچیده علمای زمان خود بودند؛ به گو نه ای که امام موسی بن جعفر(ع) تعبیر فداها ابوها را برای ایشان به کار بردند.

این استاد اخلاق با اشاره به کلام معصومین(ع) در خصوص این بانوی کرامت، اظهار داشت: در روایات زیادی از امام صادق(ع)، امام رضا(ع) و... آمده است که هر کس حضرت معصومه(س) را درقم زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود؛ همچنین شیعیان و محبیان با شفاعت ایشان وارد بهشت می شوند؛ که این عبارات و تعابیر ائمه اطهار(علیهم السلام) نشان از عظمت شخصیت و جایگاه والا و کرامات حضرت معصومه (س) دارد.

وی ادامه داد: حضرت معصومه(س) شخصیت کریمی است که تمام علما و بزرگان سلف و جدید ما پروانه وار دور شمع وجودی ایشان گرد آمده و در مسائل مختلف علمی و دینی به ایشان متوسل می شدند؛ به گونه ای که در احوالات ملاصدرا آمده است که در حل مسایل سخت فلسفی هر زمان به مشکل برمی خوردند، به حرم  حضرت آمده و به ایشان متوسل شده و پاسخ می گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین توکل با اشاره به کرامات عمه سادات، گفت: باب معجزات و کرامات این خانم بزرگوار آن قدر زیاد است که به کریمه اهل بیت(علیهم السلام) لقب گرفته اند و در زیارت نامه ایشان آمده که" یا فاطمه" اشفعی لی فی الجنه" یعنی نه تنها کرامات حضرت شامل این دنیای ما می گردد، بلکه در آخرت نیز به خاطر عنایت و کرامت این بانوی وارد بهشت خواهیم شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شخصیت بی نظیر، مقامات و کرامات فراوان حضرت معصومه(س) به دلیل عبادات، اطاعت خالصانه و طهارت باطنی ایشان می باشد که از جانب خداوند به این حضرت عنایت شده است و ما هم می توانیم با پیروی از سیره معصومین(ع) به خصوص بانوی کرامت و عبادت و اطاعت خالص، ظرفیت وجودی خود را بالا برده و به مقامات بالای علمی و عرفانی برسیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رهگذر IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    0 0
    جای تعجب دارد که خبرگزاری حوزه یم مجتهد مسلم کشور را حجت الاسلام و المسلمین خطاب می کند واقعا متاسف شدم