پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری

حوزه/ تحقیر و ذلت بیش از این نمی شود که ۱۰ تفنکدار کشوری که ادعای ابرقدرت بلا منازع را دارد، به دست جوانان غیور ایران اسلامی اسیر شده و آن صحنه دردناک را برای سران آمریکا رقم زد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی پیش از ظهر امروز در همایش «سخنی با قلب های زنده» که در تالار قدس مجتمع  آموزش عالی  امام خمینی(ره) قم برگزار شد، ضمن ابلاغ سلام گرم مقام معظم رهبری، با اشاره به اهداف و ضرورت  صدور این نامه از سوی معظم له ابراز داشت: یکی از بزرگترین سرمایه های هر کشور، نیروی انسانی است که نقش اساسی در آبادانی داشته و گل سرسبد آن سرزمین  می باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان ساخت: اگر امروز کشاورزی و صنایع رونق دارد؛ اجتماعات رو به جلوست و در میادین نبرد پیروزی حاصل می شود؛ در دانشگاه و حوزه ها رونق است و بسیاری از مشکلات کشورهای دیگر را نداریم به برکت جوانان خوش استعداد این کشوراست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به اسارت 10 تفنگدار آمریکایی به دست جوانان پاسدار نیروی دریانی سپاه، تصریح کرد: تحقیر و ذلت بیش از این نمی شود که 10 تفنکدار کشوری که ادعای ابرقدرت بلا منازع را دارد، به دست جوانان غیور ایران اسلامی اسیر شده و آن صحنه دردناک را برای سران آمریکا رقم زد.

وی با اشاره به مصاحبه سردار محسن رضایی پس از واقعه اسارت تفنکداران آمریکایی، بیان داشت: سردار رضایی در آن مصاحبه گفت؛ این حرکت سپاه پاسداران حاوی دو پیام بود یک پیام مختص به آمریکا بوده و پیام دیگر، اختصاص به سران سعودی دارد که نباید ما را عصبانی کنند؛ چراکه حلم و صبر ما اندازه ای دارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: پس از آن مصاحبه سردار رضایی، شیخ خود فروخته سعودی فتوا داده است خون این سردار ایرانی مباح و قتلش واجب است و متأسفانه به همین سادگی فتوا صادر می کنند و اگر مشاهده می کنید که داعشی ها به راحتی مردم را می کشند، نشأت گرفته از مکتب همین خود فروخته هاست.

*به جوانان اعتماد کنیم

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به عنایت پیامبر اکرم(ص) به جوانان، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) عنایت بسیاری به جوانان داشته و فرمانداری و فرماندهی سپاه را به آنان واگذار می کردند که نشان از اهمیت جوانان نزد رسول اعظم(ص) می باشد.

وی با اشاره به برخی از محتویات مهم نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، ابراز داشت: معظم له در ابتدای هر دو نامه به حوادث فرانسه اشاره کرده و مرقوم داشتند: این حادثه مرا بر آن داشت که با شما سخن بگویم  دلیل آن این است که سیاستمداران، شما جوانان را استعمار کرده و واقعیت ها را برای شما بیان نمی کنند.

*درد مشترک همه جوامع

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: رهبری در این دو نامه بیان داشت: که امروز تروریست درد مشترک تمام جوامع بشری است؛ اما متأسفانه اگر حادثه ای در کشورهای اروپایی اتفاق بیافتد، همگان متوجه شده؛ ولی از حوادث کشورهای اسلامی کمتر سخن به میان می آید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب در این نامه به رفتارهای وحشیانه تروریست در کشورهای اسلامی اشاره کرده و برخی از جزئیات آن را برای جوانان اروپا و آمریکای شمالی مرقوم داشته اند تا آگاهی آنان را بیشتر نماید.

وی در بخش دیگر از سخنان خود برگزاری این همایش را بسیار مبارک دانست و گفت: از حوزه علمیه جز این نیز انتظار نمی رود؛ چراکه وظیفه آنان چنین حکم می کند که به تبلیغ درست اسلام ناب در کشور و خارج از کشور بپردازند.

شبانه روزی از داخل و خارج تقاضای مبلغ دینی داریم

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این مطلب که خوشبختانه حوزه علمیه به برکت نظام اسلامی رونق مناسبی گرفته است، تصریح کرد: شبانه روزی در کشور و خارج از کشور نیست که ما در معرض درخواست های مردم نسبت به اعزام روحانی نباشیم؛ اما متأسفانه به اندازه کفایت روحانی نداشته و باید فکری برای آن شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در پایان گفت: امروز مسجدهای بسیاری ساخته شده و مردم نیز منتظر اعزام روحانی هستند؛ پس وظیفه ماست که مردم را دریابیم و در میان آنان حضور داشته باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha