جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشنواره فیلم حوزه اشراق

حوزه/ مهدی بنکدار گفت: بخش پویانمایی بدلیل به حد نصاب نرسیدن آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره از سومین جشنواره فیلم اشراق حذف شد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» مهدی بنکدار با بیان این که با توجه به حدنصاب نرسیدن آثار بخش پویانمایی به دبیرخانه سومین جشنواره فیلم اشراق، این بخش از جشنواره حذف شده است، اظهار کرد: البته در مراسم اختتامیه یکی از آثار طلاب هنرمند در زمینه پویانمایی مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پویانمایی یکی از بخش های پر هزینه در عرصه هنر محسوب می شود، افزود: با توجه به اینکه در سال های اخیر بودجه های فرهنگی کاهش یافته است هنرمندان نمی توانند در عرصه پویانمایی فعالیت های خوبی داشته باشند و لذا طلاب هنرمند نتوانستند در این بخش فعالیت های خوبی انجام دهند و آثار کیفی مناسبی به جشنواره ارائه کنند.

دبیر سومین جشنواره فیلم اشراق با اشاره به ضرورت توجه مسؤولان به پویانمایی در کشور، افزود: پویانمایی می تواند اثرگذاری بسیار زیادی در خانواده ها و کودکان داشته باشد و امروز که دشمنان و رسانه های بیگانه سعی دارند تا با تولید پویانمایی های مختلف نفوذ فرهنگی خود را در خانواده های ایرانی گسترش دهند، هنرمندان ایرانی و بویژه طلاب هنرمند باید با تولید پویانمایی های قوی و با کیفیت فرهنگ اسلامی را برای کودکان ترویج کنند.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم اشراق آثار و برکات بسیار زیادی به همراه داشته است که مهمترین آن شناسایی خلاهای موجود در هنر است که پویانمایی یکی از این بخش ها است که امیدواریم مسؤولان توجه بیشتری به این بخش مهم و تاثیرگذار داشته باشند تا ما شاهد آثار فاخری در این عرصه باشیم.

گفتنی است سومین جشنواره فیلم اشراق به همت مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم روزهای ششم و هفتم بهمن ماه در قم برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha