پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام خمینی

حوزه/ پژوهشگر و محقق حوزه علمیه استان فارس گفت: هر سال که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد ،مردم جهان بیشتر با ابعاد فکری امام خمینی(ره) آشنا می شوند.

حجت الاسلام سید علاءالدین اسدی، پژوهشگر حوزوی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در شیراز با تبریک فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی به نقش امام خمینی(ره) در شکل گیری این انقلاب اشاره و  اظهارداشت: برای تبیین شخصیت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، بهتر است که به قرآن رجوع کنیم و اوصاف حضرت امام(ره) را در لابه لای آیه های قرآنی پیدا کنیم و برای توصیف و معرفی به مردم کشور و هم چنین مردم جهان بپردازیم.

این پژوهشگر حوزه گفت: اگر به این کتاب آسمانی مراجعه کنیم، متوجه می شویم ویژگی جهاد و هجرت امام برگرفته از سوره انفال، بودن آمر به معروف و ناهی از منکر و مجاهد فی سبیل الله از سوره مجادله و قیام در راه خدا و تلاش ایشان برای برپایی عدل و نجات مستضعفان از سوره مائده و سوره نساء برگرفته شده است.

وی افزود: معمار کبیر انقلاب، تمامی عمرش را با مراقبت و حساب و کتاب می گذرانده  و آیات بسیاری در وصف افراد صالح را آموخته است و این را باید دانست که ایشان آیه های الهی قرآن را هم در محیط زندگی، هم در تشکیل جامعه اسلامی و هم در نفس خود به اجرا در آورده است.

حجت الاسلام اسدی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) مظهر نوآوری علمی در فقه و اصول بود و با برگزاری محافل اخلاقی و درسی جوانان با استعداد زیادی را برای شرکت در درس فقه و اصول در کلاس های درس فلسفه جذب می کرد.

محقق حوزه فارس، در پایان گفت: امروزه بعد از گذشت حدود 26 سال از رحلت ایشان، طلاب، روحانیون و منبری های مدارس ما باید به سیره زندگی حضرت امام خمینی(ره) رجوع کنند و با تحقیق و تعمیق در سبک و سیاق زندگی پیامبرگونه این فیلسوف بزرگوار، راه امام را پیش بگیرند و در زندگی حوزوی خود پیاده نمایند.

انتهای پیام .. / .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha