پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم تودیع و معارفه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قزوین

حوزه / مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، حجت‌الاسلام منصور زارعی مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین معرفی و از تلاش‌های حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تقدیر شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی در این مراسم، اقامه نماز را یکی از اصلی‌ترین رسالت خود در دانشگاه‌های استان معرفی و اظهار کرد: همانطور که نماز ستون دین است، ولایت هم ستون نماز است و این دو موضوع باید با هم دنبال شوند.

وی با بیان این‌که نماز جماعت، نماد دین در دانشگاه‌ها است، تصریح کرد: در گذشته در دانشگاه‌ها فضای مناسبی برای برپایی نماز وجود نداشت، اما امروز به برکت تلاش‌هایی که صورت گرفته در دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین، فضای بسیار خوبی ایجاد شده و نماز جماعت‌ها با شکوه برگزار می‌شود.

امام‌جمعه قزوین قرآن مداری را از دیگر اهداف دفتر نهاد دانشگاه‌های استان دانست و گفت: به برکت تلاش‌هایی که از سوی کارکنان نهاد دانشگاه بین‌المللی قزوین صورت گرفت، جلسات و برنامه‌های بسیار خوبی در دانشگاه شکل گرفت و با وجود این‌که برنامه‌ها اختیاری بودند، دانشجویان حضور پرشوری در آن‌ها داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اجرای برنامه‌هایی با محوریت تبیین اهمیت ولایت در دانشگاه‌ها را امری ضروری دانست و اضافه کرد: باید تلاش کنیم ولایت خدا و این‌که ولایت پیغمبر(ص) و امامان (ع) در طول ولایت خداوند قرار دارد را در جامعه و در بین جوانان تبیین نماییم.

وی صداقت و راستی را شاخصه اصلی کارکنان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه دانست و افزود: طبق سفارش دین آن چه که انسان را به نتیجه مطلوب می‌رساند، بهره‌مندی از صداقت است و خدای متعال بر کسانی که به صداقت اهمیت نمی‌دهند، نفرین می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی امر به معروف و نهی از منکر را لازمه هر فضایی دانست و تأکید کرد: طبق آموزه‌های دینی آمرین به معروف به واسطه امر به معروف و نهی از منکر رزق و عمرشان کم نمی‌شود و باید به این تأکید اسلام توجه ویژه ای داشته باشیم.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که پرهیز از نگاه جناحی و سیاسی تأکید مجموعه نهاد بوده، خاطرنشان کرد: معتقدیم باید در مسائل نگاه پدرانه داشته باشیم و با این نگاه در مسیر رفع مشکلات و مسائل گام برداریم.

وی با تأکید بر این‌که دانشگاه فرصتی عظیم برای نظام است، یادآور شد: حضور اساتید فرهیخته، دانشجویان توانمند و کارکنان مجرب، دانشگاه‌ها را فرصتی بسیار عظیم برای کشور و نظام تبدیل کرده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha