پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست «آخرین تحولات انقلاب مردمی بحرین» مدرسه معصومیه - حجت الاسلام سیدمرتضی السندی

حوزه/ نشست «آخرین تحولات انقلاب مردمی بحرین» شب گذشته با حضور کارشناسان و فعالان عرصه بین الملل و حوزه علمیه در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام موسوی  دبیر نشست «آخرین تحولات انقلاب مردمی بحرین» در سخنانی گفت: حوادث امروز بحرین یکی از مهمترین وقایعی است که جهان اسلام را درگیر خود کرده است؛ زیرا این مردم مسلمان به خاطر مطالبات به حق خود تحت بیشترین فشارها قراردارند.

وی افزود: بررسی تحولات کشورهای اسلامی به خصوص وقایع بحرین می تواند نقش کشورهایی مثل عربستان را در ایجاد مشکلات خاص در این منطقه را مشخص کند.

دبیر این نشست اظهارکرد: این گونه نشست ها باعث رشد علمی و سیاسی بیشتر طلاب شده و حضور فعالان سیاسی کشورهای مختلف از جمله یمن و بحرین و.... می تواند طلاب را نسبت به مسایل روز منطقه آگاه تر کند.

در ادامه حجت الاسلام  سیدمرتضی السندی در سخنانی گفت: هرچه در عربستان تولید می شود، به بحرین منعکس می شود؛ در آغاز انقلاب بحرین، ارتش عربستان آغاز به مداخله نظامی در این مساله کرد و دستورات از ریاض صادر می شد؛ تصمیمات اصلی در عرصه حکومتی بحرین از سوی عربستان انجام می شود.

عربستان با همه انقلاب های منطقه مشکل داشت

وی افزود: عربستان با همه انقلاب های منطقه مشکل داشت و از ابتدا با این جریان های انقلابی برخورد کرد و یا سعی کرد که دیکتاتوری ها را حفظ کند و یا اگر این کار را نتوانست انجام دهد با ایجاد اختلاف در توده های مردم، جریان انقلاب را منحرف کند.

این فعال بحرینی گفت: عربستانی ها با اخوانی ها مشکل داشتند؛ زیرا آنها نگاه حکومتی به جریانات داشتند و به همین خاطر سعی کردند که به هر نحو ممکن حکومت مصر را سرنگون کرده و السیسی را روی کار بیاورند.

حجت الاسلام السندی بیان کرد: عربستانی ها از ابتدای انقلاب اسلامی تمام سعی خود را برای براندازی انقلاب اسلامی انجام دادند زیرا آنها نمی خواستند که هیچ انقلابی در این منطقه به پیروزی برسد زیرا این انقلاب ها بنیان عربستان را متزلزل می کند.

این فعال سیاسی بحرینی خاطرنشان کرد: بحرین همسایه عربستان است و به همین خاطر این کشور سعی کرد که انقلاب بحرین را در نطفه خفه کند و اگر این انقلاب در بحرین موفق شود حتما این انقلاب به عربستان نیز خواهد رسید و به همین دلیل است که با یمن به این شکل برخورد کردند.

وی افزود: عربستانی ها با خونریزی تام سعی کردند که مردم را قلع و قمع کنند تا هیچ صدایی از مردم بر نخیزد؛ در یک سال اخیر نیز این جنایات در حق مردم یمن رواداشته شد و بیشترین جنایات را ایجاد کردند.

وی گفت: از سال 2011 رهبران انقلابی دستگیر شدند، ولی رهبران اصلاح طلب آزاد شدند، ولی بعدها همین اصلاح طلبان از جمله شیخ علی سلمان را  دستگیر کردند و در این زمان مبارزات با خشونت تمام علیه مردم رفتار کردند.

حجت الاسلام السندی بیان کرد: امروزه رهبران کوچکترین فضای تنفسی در بحرین ندارند و همه این مسایل به دلیل تلاش عربستانی ها برای  نفوذ در اینکشور و کنترل اوضاع در بحرین بوده است؛ آنها سعی دارند که شیخ علی سلمان را با تهمت های متعدد محکوم کنند و ایشان را مدت ها در زندان بیافکنند.

این فعال سیاسی بحرینی خاطرنشان کرد: با اینکه شیخ علی سلمان در بازداشت است بازهم هر روز ایشان را به دادگاه فرا می خوانند و یک حکم جدید علیه او قرائت می کنند تا ایشان مدت بیشتری در زندان باشند.

شیخ عیسی قاسم، در بحرین محصور شده است

وی افزود: شیخ عیسی قاسم، در بحرین محصور شده است و بیش از یک سال است که اجازه ندارد در نماز جماعت شرکت کرده و سخنرانی سیاسی انجام دهد؛ به همین خاطر شیخ عیسی قاسم بیش از یک سال و دو ماه در هیچ مساله سیاسی دخالت نمی کند، زیرا دولت این اجازه را به ایشان نمی دهد.

اعدام 10مبارز بحرینی در یک سال

وی گفت: هر روز اعتراضات مردمی در بحرین انجام می شود؛ قوه قضاییه در بحرین مستقل نیست؛ اگر اوضاع سیاسی در بحرین مناسب بود این مسایل به احکام قضایی نیز تاثیر می گذارد؛ در یک سال اخیر، احکام اعدام متعددی علیه جوانان بحرینی صادر شده است در همین یک سال نزدیک به 10 نفر اعدام شدند و تایید حکم اعدام بسیاری نیز صادر شده است.

حجت الاسلام السندی بیان کرد: زمانی که بر علیه شیخ نمر النمر حکم اعدام صادر شد این احکام علیه انقلابیون بحرینی هم انجام شد؛ اوضاع اقتصادی در بحرین کاملا وابسته به نفت است و 90 درصد بودجه این کشور با نفت تامین می شود و این تفاوت قیمت ها از سال گذشته تا کنون باعث شده است که پادشاه بحرین عصبی تر از گذشته شده است و این عصبیت ها در نگاه او به اوضاع سیاسی هم تاثیر گذاشته است.

این فعال سیاسی بحرینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد بحرین کاملا نفتی است و هرچه که در منطقه به خصوص در کشورهای عربی آسیب زایی می شود، بیشترین این آسیب ها در کشور بحرین مشاهده می شود.

وی افزود: به دلیل افت قیمت جهانی نفت، حمایت های دولت بحرین از مردم نیز بسیار کم شده است و به همین دلیل در مواد خوراکی در بحرین نیز بیش از 60 درصد افزایش قیمت ایجاد شده است؛ در واقع بازیگر اصلی پایین آمدن قیمت نفت عربستان است و هدف آن نیز این است که با این کار به اقتصاد ایران و روسیه ضربه بزند.

وی گفت: این نقشه و طرحی که عربستان پیاده کرده موجب شده است که اثر سلبی آن بر خود کشورهای خلیج فارس آشکار شده است و عربستان نیز سقف مالیات را افزایش داده است و سوبسیدهایی که به مردم می داد را برداشته است تا این ضررهایی که از همین مساله تحمل کرده است را پایین تر بیاورد.

بحرین حق رای در سازمان ملل  را از دست داد

 حجت الاسلام السندی بیان کرد: امروز بحرین اعلام کرد که از بازپس دادن وام 20 میلیون دلاری که از سازمان ملل دریافت کرده بود عاجز است و این مساله یک ننگ برای یک کشور است ؛امروز نیز سازمان ملل اعلام کرد که کشور بحرین نمی تواند در رای گیری های سازمان ملل شرکت کند.

سرباز گیری از مزدوران منطقه

این فعال سیاسی بحرینی خاطرنشان کرد: از زمان شروع انقلاب بحرین تا امروز با توجه به اینکه کشور بحرین، نیروهای پلیس زیادی ندارد تا بتواند جلوی انقلابیون بایستد، بحرین با سربازگیری از مزودان کشورهای دیگر، سعی کرد که این انقلاب را سرکوب کند.

وی افزود: امروزه سهم بسیاری از بودجه های نفتی در بحرین صرف اجازه این مزدورانی است که به نفع حکومت آل خلیفه مردم را در خیابان ها سرکوب می کنند و این مساله مشکلات بسیاری برای حکومت ایجاد کرده است.

وی گفت: آمریکا دو ماه پیش گزارشی ارایه کرد که تا چندی دیگر عربستان و بحرین از پرداخت حقوق کارکنان عادی خود نیز عاجز است و این دو کشور وارد یک بحران اقتصادی عمیق خواهند شد.

حجت الاسلام السندی بیان کرد: این مشکلات مالی کشور عربستان باعث شده است که ارایه سیاسی آنها به حداقل برسد؛ پادشاه بحرین چندی پیش در سفری که به عربستان داشت از ملک سلمان درخواست کرد که به دلیل مشکلات مالی بحرین عربستان بخشی از حقوق این مزدوران را پرداخت کند که این درخواست با توهین بزرگ ملک سلمان مواجه شد.

این فعال سیاسی بحرینی خاطرنشان کرد: این امر در داخل کشور بحرین مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است و با توجه به مشکلات اقتصادی، فضای این کشور بسیار امنیتی شده است، زیرا آنها نتوانسته اند مردم خود را تامین کنند و علاوه بر این مشکلات داخلی اقتصادی با مردمی نیز مواجه هستند که خواستار حقوق خود هستند و این حکومتی که با دیکتاتوری اداره می شود چاره ای جز سرکوب مردم پیش روی ندارد.

وی افزود: کشور بحرین، در این حالت دو  گزینه پیش روی دارد؛ نخست اینکه از در مصالحه وارد شود و سخن انقلابیون را بشنود یا اینکه بر کارهایی که امروزه انجام می دهد ادامه دهد و سرکوب ها را بیشتر کند؛ آنها تا امروز راه دوم را انتخاب کرده اند.

این فعال بحرینی گفت: از زمان شهادت آیت الله نمر مشاهده می کنیم که بحرینی ها بیشترین فشار را روی مردم می آورند و فضای بسیار سنگینی از نظر نظامی در کشور ایجاد کرده اند تا دیگر سخنی از کسی برنخیزد .

با اعدام شیخ نمر فشار بر آل سعود بیشتر شده است

حجت الاسلام السندی بیان کرد: اقدامات کشور بحرین، پس از اعدام شیخ نمر، واکنش هایی را به دنبال داشته است که حکومت، تصور آن را نیز نمی کرد؛ آنها فکر می کردند که مردم در مقابل این حملات ساکت می شوند در حالی که این فشارها نتیجه ای برعکس به بار داشت.

این فعال سیاسی بحرینی خاطرنشان کرد: قبل از شهادت شیخ نمر، در طول سال گذشته، افتی در حضور مردم در خیابان ها دیده می شد و تظاهرات مردم کمتر شده بود، ولی پس از شهادت شیخ، مردم با جسارت بیشتری در خیابان ها حاضر شده و فشارها را نیز بیشتر کردند.

وی افزود: تا زمان سالگرد پنجمین سال انقلاب بحرین یک ماه زمان باقی است و همیشه در سالگرد انقلاب آتش شعله حضور مردم در خیابان ها بیشتر خواهد بود؛ کشور بحرین کاملا وابسته به عربستان است و اراده سیاسی از خود ندارد و به همین دلیل بحرین بلافاصله پس از عربستان روابط خود را با ایران قطع کرد.

این فعال سیاسی گفت: جنگ یمن، بحرین، واکنش عربستانی ها نسبت به استقلال سوریه که بحرین نیز از آن تبعیت کرده است از جمله شواهدی است که این مساله را تقویت می کند که حکومت بحرین هیچ توانی در تصمیم گیری بدون عربستان ندارد.

حجت الاسلام السندی بیان کرد: کشور بحرین و دولت این کشور در آینده اقدامات خشونت بار بیشتری نشان خواهد داد و این مساله با مقاومت عمومی مواجه خواهد شد؛ در کشور بحرین، از 20 سال گذشته تا کنون هیچ حکم اعدامی با جرم سیاسی صادر نشده است و اقدام دولت بحرین برای اعدام این 10 جوان انقلابی واکنش های مردم را در پی خواهد داشت.

این فعال سیاسی بحرینی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که ملت های آزاد در مقابل این جنون سعودی ها بایستند و کاری کنند که این کشور دست از اقدامات جنون آمیز و خشن خود علیه ملت های دیگر بردارد.

وی افزود: مردم شیعه عاشق ولی فقیه هستند و می دانند که ایران همیشه خیر خواه مردمی است که به دنبال سخن حق خود هستند و پس از جنایات حکومت وابسته و خود آل سعود به حقانیت این کشور پی بردند.

حجت الاسلام السندی گفت: دو سال پیش  دو عربستانی اجیر شده ازسوی آل سعود، سفارت جمهوری اسلامی در لبنان منفجر کردند؛ سعودی ها در هرجا که حس کنند که مردم آن علقه ای به ایران دارند سعی می کنند مردم را تحت فشار قراردهند؛ نمونه آن جنایاتی است که در یمن انجام می دهند.

عربستان قافیه را به ایران باخته است

وی اظهارکرد: عربستان قافیه را به ایران باخته است و سعی می کند که با خونریزی و وحشی گری در مناطقی که تحت نفوذ ایران اسلامی است این دستاوردها را از بین ببرد، ولی هیچگاه موفق نبوده است؛ عربستان، حوثی ها و انصارالله را وابسته به ایران می داند و به همین دلیل سعی می کند که کل کشور یمن را تخریب کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha