پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امیرآبادی فراهانی

حوزه/ قانون حضور یک مجتهد دینی در شورای پول و اعتبار در کمیسیون مشترک احکام برنامه مجلس تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از حضور یک مجتهد از سوی حوزه علمیه قم برای شورای پول و اعتبار با تصویب کمیسیون مشترک احکام برنامه خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: شورای فقهی در بانک مرکزی دارای جایگاهی مشورتی است و تاکنون ساختار مشخصی نداشته است، بنابراین مسئولان خود را ملزم نمی‌دانند حتما مصوبات آن را عملیاتی کنند.

امیرآبادی بیان داشت: این شورا وظایفی از قبیل مطالعه و اتخاذ تصمیم درباره سیاست کلی بانک مرکزی و نظارت بر امور پولی و بانکی کشور، تصویب آئین نامه‌های مذکور در قانون پولی و بانکی، اظهارنظر در مسایل بانکی، پولی و اعتباری و همچنین اظهار‌نظر نسبت به لوایح مربوط به وام یا تضمین اعتبار و هر موضوع دیگری که از طرف دولت به شورا ارجاع می‌شود، را بر عهده دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون مشترک احکام برنامه مجلس، به عنوان مطرح کننده این پیشنهاد ادامه داد:در دیدارهایی که با مراجع عظام تقلید داشته، همواره دغدغه بزرگان دین در زمینه توسعه بانکداری اسلامی جدی بوده  و این مصوبه براساس این رهنمودها در کمیسیون مشترک احکام برنامه تصویب شد تا شاهد حضور یک مجتهد از سوی حوزه علمیه قم  در شورای پول و اعتبار کشور باشیم

امیرآبادی گفت: این مهم در اسلامی کردن بانک ها و امور مالی کشور موثر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha