پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دانش آموزان

حوزه/ محمد شعبانی ورکی گفت: تقویت باورهای دینی و تربیت قرآنی دانش آموزان از ضروری ترین اقدامات فرهنگی است و غفلت از آن می تواند زمینه بسیاری از آسیب های اجتماعی را در جوانان و نوجوانان فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، محمد شعبانی ورکی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، امروز در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان دارالقرآن الکریم استان، با انتقاد از تغییر کاربری برخی مراکز و مدارس تخصصی قرآن کریم در مازندران، اظهار داشت: احیاء و بازگشایی دارالقرآن ها و مراکز تخصصی قرآنی در شهرهای استان دغدغه جدی ما در حوزه معاونت فرهنگی پرورشی است.

وی به اهمیت فعالیت های قرآنی در مقاطع مختلف در سطح مدارس اشاره و تاکید کرد: تقویت باورهای دینی دانش آموزان و تعمیق بخشیدن آن در نسل جوان امروز از ضروری ترین اقدامات فرهنگی است که باید با جدیت و تلاش در راستای این اهداف و تحقق آن گام برداریم.

شعبانی، خلاقیت ها را در حوزه فرهنگ دینی و قرآنی بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: به روز بودن اطلاعات و ایجاد خلاقیت های نوین آموزشی و بکارگیری ابزارهای نوین در راستای تحقق اهداف فرهنگی می تواند زمینه جذب مخاطب به خصوص جذب جوانان و نوجوانان را به مسائل فرهنگی ایجاد کند.

وی به نگرانی های مجوعه معاونت فرهنگی آموزشی و پژوهشی این اداره کل در حوزه قرآن و عترت اشاره کرد و بیان داشت: برخی غفلت ها در حوزه فرهنگ خسارات جبران ناپذیری را به نظام اسلامی وارد می کند که می تواند زمینه بسیاری از آسیب های اجتماعی را در جوانان و نوجوانان فراهم کند.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اجرایی و عملیاتی شدن همه بخشنامه ها و تفاهم نامه های فرهنگی در دستگاه های فرهنگی و ارزشی، تصریح کرد: با توجه به هجمه های متعدد دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی وحدت بین دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی می تواند عامل اصلی پیروزی در مقابل این هجمه ها باشد و همه باید در جهت رفع دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری خصوصاً در حوزه تربیتی تلاش کنیم.

شعبانی در پایان با انتقاد از برخی تغییرات کاربری در حوزه دارالقرآن ها و مراکز تخصصی قرآنی در شهرهای مازندران، خاطر نشان کرد: احیاء و بازگشایی مراکز و مدارس تخصصی قرآن کریم در شهرهای مازندران دغدغه جدی ما در حوزه معاونت فرهنگی و آموزشی و پژوهشی است که ما با تمام توان در راستای احیاء این مراکز و مدارس در سطح شهرهای مازندران تلاش خواهیم کرد علی رغم مقاومت هایی هم که صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha