پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سعید فتحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه از برگزاری اردوی آموزشی و تهذیبی "طلیعه حضور" و آشنایی طلاب با تاکتیک های جنگ نرم خبر داد.

حجت الاسلام سعید فتحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در کرمانشاه، از برگزاری اردوی دو روزه «طلیعه حضور» خبر داد و عنوان داشت: اردوی آموزشی تهذیبی طلاب خواهر استان کرمانشاه در شهر مقدس قم برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با تشریح معنای طلیعه و حضور بیان داشت: طلیعه به معنای آغاز و حضور نیز به دو بخش ظاهری و باطنی تقسیم می شود، لذا اگر طلبه حضور ظاهری خود را به حضوری باطنی پیوند ندهد، قطعأ رشد معنوی را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

وی با اشاره به اهداف ورود طلاب به حوزه های علمیه، ابراز داشت: طلاب با ورود به حوزه های علمیه با آداب زندگی معنوی و سیره ائمه اطهار علیهم السلام آشنا خواهند شد و می توانند با کسب علوم و معارف الهی و اسلامی زمینه های سازندگی و خودسازی فردی و اجتماعی را فراهم کنند.

حجت الاسلام فتحی خاطر نشان کرد: حرکت در مسیر بندگی، حرکت در مسیر کمال است و نتیجه آن نیز دستیابی به تقوا و قرب الهی می باشد، لذا انسان می تواند با اختیار خود را در مسیر خدای سبحان قرار داده و برکات و توفیقات الهی را نصیب خود بگرداند.

وی، اولین قدم در راه تهذیب را تسلیم نفس دانست و عنوان داشت: زدودن قلب از گناهان و آلودگی ها و تسلیم امر الهی بودن خصوصأ در طلاب و مبلغان دین، انسان را به سمت سعادت و تعالی سوق خواهد داد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه یادآور شد: تمامی طلاب خواهر ورودی سال 1394 استان کرمانشاه به جز طلاب سطح سه، در این اردو آموزشی اخلاقی شرکت کردند، لذا امید است با شرکت در جلسات و دوره های اخلاقی و آموزشی بتوانند نسبت به آنچه که اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام سفارش کرده در مسیر الهی قدم برداشته و خود را به خدای متعال نزدیک تر گردانند.

 حجت الاسلام فتحی با تشریح برنامه های دوره آموزشی تهذیبی «طلیعه حضور»، اظهار داشت: از برنامه های برگزار شده در این اردو می توان به آشنایی با فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، ویژگی های اخلاقی و معنوی، انس با قرآن و اهل بیت علیهم السلام، مهارت های مورد نیاز طلبگی، اهمیت علم آموزی و آداب آن، جنگ نرم و وظایف طلاب در این خصوص و موارد دیگر اشاره کرد.

وی یادآور شد: طلاب و مبلغان خواهر از محضر اساتیدی چون حجج الاسلام والمسلمین شاهرودی، داوودی و مؤمنی و همچنین از معاون فرهنگی حوزه های عمیه خواهران کشور بهره مند شدند.

برپایه این گزارش، در پایان اردوی دو روزه آموزشی تهذیبی طلیعه حضور، طلاب و مبلغان خواهر، از نمایشگاه مفهومی مهدویت و اردوگاه یاورن مهدی(عج) بازدید کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha