پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برنجکار - پژوهشگاه قرآن و حدیث

حوزه/ مسئول انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری نخستین کرسی نظریه پردازی کلام اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا برنجکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در تلاش هستیم تا پایان سال، یک جلسه به عنوان پیش نشست و یا جلسه اصلی مربوط به کرسی نظریه پردازی با هماهنگی معاونت پژوهشی حوزه های علمیه و نیز دبیرخانه انجمن های علمی حوزه برگزار کنیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی در حوزه گفت: انجمن کلام اسلامی حوزه از جمله اولین انجمن هایی بود که در زمینه برگزاری این کرسی ها پیشگام بوده و ان شاءالله در سال های آتی نیز با قدرت برنامه های خوبی در این باره اجرا می کنیم.

عضو هیئت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران همچنین در خصوص دیگر برنامه ها و فعالیت های این انجمن بیان داشت: یکی از برنامه ها سفر به استان ها و آشنایی با مشکلات و اقتضائات آن ها در عرصه کلام است که در این باره به استان های اصفهان، خراسان رضوی و نیز خوزستان به همراه تنی چند از اعضای هیئت مدیره انجمن کلام اسلامی سفر داشته ایم.

وی افزود: آخرین استان ، خوزستان بود که به تازگی انجام شد و ما با نهادهای مختلف از جمله امام جمعه و مسئولان حوزه این استان جلساتی در خصوص چگونگی مقابله با خطر جریان های تکفیری و نیز مدعیان دروغین مهدویت داشتیم که به تصمیمات و همفکری های خوبی هم رسیدیم.

قائم مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث با بیان این که ما اقدام به موضوع شناسی و ارایه پیشنهاد می دهیم، گفت: در همین سفر قرار شد در اهواز دو رشته نقد وهابیت و بحث امامت را با همکاری برخی مراکز قم و حوزه های علمیه انجام دهیم.

وی با اشاره به این که یکی دیگر از عرصه های فعالیت انجمن کلام اسلامی، ایجاد ارتباط میان مراکز کلامی حوزه و انعقاد تفاهم نامه همکاری است، افزود: در فروردین ماه سال آینده ، جلسه مشترکی با همه نهادها و مراکز کلامی حوزه در قم خواهیم داشت و به تبیین برنامه ها و اهداف می پردازیم.

مسئول انجمن کلام اسلامی حوزه همچنین یادآور شد: در زمینه فرق انحرافی سال گذشته هم فعالیت های داشتیم و امسال برنامه ریزی سخنرانی ها داشته ایم، ضمن آن که دو نشست در سال جاری با موضوع رابطه حدیث و کلام و نیز نشست نقد کتاب روش شناسی علم کلام برگزار کرده ایم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha