پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرآن

حوزه/ مسلمانان بومی در فلوریدای آمریکا در تدارک احداث مدرسه خصوصی اسلامی هستند. قرار است در این مدرسه در کنار زبان عربی، قرآن‌خوانی و آموزش‌های اسلامی لازم به دانش‌آموزان داده شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» مسئولین مرکز اسلامی در شهر ساراسوتا / برادنتون در فلوریدای آمریکا قصد ساختن یک مدرسه‌ خصوصی اسلامی در مسجد این شهر، با نام مسجد«امام» را دارند.

آرون موفات که در خانواده‌ای مسلمان بزرگ شده مجبور بوده به مدت سه سال به مدرسه‌ای اسلامی در تامپا برود که یک ساعت با خانه آن‌ها فاصله داشته است. او که در حال حاضر در باغ میوه‌های گرمسیری مسجد مشغول به کار است در این باره می‌گوید: رفت و آمد به این مدرسه وقت زیادی از من می‌گرفت و به نظرم داشتن مدرسه‌ای در محله خودمان باعث می‌شود وقت کمتری از بچه‌ها تلف شود.

اعضای جامعه‌ای اسلامی نیز در ملاقاتی با کمیته کانتی ساراسوتا، درباره درخواست مربوط به ساختن مدرسه‌ اسلامی در مسجد گفتگو کردند.

حیتم باکر، رئیس هیات مدیره در این باره می‌گوید: تعداد دانش‌آموزان مسلمان منطقه به 90 نفر رسیده و والدین آن‌ها نیازمند یک مدرسه تمام وقت هستند. مدت زیادی است که با این مشکل روبرو هستیم و بالاخره تصمیم گرفتیم این مدرسه را احداث کنیم.

قرار است در این مدرسه، فضای تحصیل برای 260 دانش آموز فراهم شود. همچنین به گفته باکر این مدرسه قابلیت افزایش دو ساختمان جانبی را در صورت نیازخواهد داشت. به گفته مسئولین مسجد «امام»، قرار است در این مدرسه در کنار زبان عربی، قرآن‌خوانی و آموزش‌های اسلامی لازم به دانش‌آموزان داده شود.

امام یوسف ممون در این باره گفت: ما می‌خواهیم دانش آموزان اسلام را خارج از اینترنت یا سخنرانی‌ها بیاموزند. مطالعات دینی درک بهتر و قوی‌تری از دین به آن‌ها داده که تنها در خصوص الهیات نیست بلکه اصول بنیادی دین را می‌آوزند و به ماهیت حقیقی دین اسلام پی می‌برند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha