جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضا اسکندری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: تعالی بنیان خانواده یکی از رویکردهای اصلی برنامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری، در مراسم معارفه مدیرکل جدید امور تهذیبی و پرورشی این نهاد بر شناسایی برترین معاونان فرهنگی مدارس و مراکز و نیز فعالان عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تأکید ورزید و ابراز کرد: لازم است برنامه‌های فرهنگی را هر سال تدوین و در صورت نیاز، اصلاح نماییم.

وی تصریح کرد: لازم است رویکرد همه برنامه‌های تدوین‌شده، ترویج سبک زندگی دینی، تعالی بنیان خانواده و محور قرار دادن بانوان در تربیت فرزندان صالح باشد.

معاون فرهنگی- تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک، شاهد کار‌های چشم‌گیری در این زمینه در سراسر کشور باشیم و در ادامه، اظهار کرد: برای پیشبرد برخی اهداف، به مرکز آموزش مبلغان نیاز داریم و درصدد راه‌اندازی آن هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری ادامه داد: کوشیده‌ایم از کارشناسان متخصص در مجموعه بهره ببریم و از کسانی استفاده کنیم که سابقه علمی خوب دارند.

وی، با اشاره به طراحی برنامه‌های متعدد فرهنگی و تبلیغی، از ظرفیت بالای بانوان در زمینه‌های فرهنگی و توانایی و تأثیرگذاری آنان در حل مشکلات فرهنگی سخن گفت و اظهار داشت: انتظار می‌رود که بانوان از نظر کارشناسی، بیش از پیش ارتقا یابند. در این زمینه، لازم است مدیران‌کل برنامه‌ریزی نمایند.

معاون فرهنگی- تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در پایان، ضمن تشکر از «خانم صفری»، سرپرست اداره‌کل تهذیب و پرورشی، برای «خانم کریمی‌تبار»، مدیرکل جدید این مجموعه، آرزوی توفیق در کار نمود.

خانم کریمی‌تبار نیز در سخنانی، ضمن تشکر از حسن نیت معاونت فرهنگی- تبلیغی، به انگیزه‌هایی اشاره کرد که موجب پذیرش این مسئولیت شد و ابراز کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، نهادی تصمیم‌ساز در برنامه‌ریزی برای خواهران طلبه در سراسر کشور به شمار می‌رود. اگر بتوان به خوبی در این عرصه برنامه‌ریزی نمود، اثرات عمیقی در سراسر کشور خواهد گذاشت.

وی افزود: از سوی دیگر، خواهران، جامعه هدف این مرکز هستند که نقش بسیار مهمی در عرصه‌های تربیتی و مدیریتی در خانواده و جامعه ایفا می‌نمایند؛ از این رو، برنامه‌ریزی برای آنان، از توفیقات الهی است.

کریمی‌تبار،‌ ضمن تأکید بر اهمیت فرهنگ و کار فرهنگی در زندگی بشری، به مسئولیت‌های متعدد این اداره‌کل اشاره نمود و گفت: امیدواریم با شناخت کمبودها و ضعف‌ها،‌ طرح‌های اجرایی برای برطرف ساختن آنها ارائه نماییم و در این مسیر، به کمک و همیاری همکاران دیگر نیاز داریم.

گفتنی است،‌ در پایان این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، حکم مدیرکل جدید تهذیب و پرورشی را اعطا نمود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha