پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت

حوزه/ ایندیپندنت نوشت: سیاست انگلیس در مقابل عربستان سعودی مایه آبروریزی است و ادعای ما به داشتن رویکردی اخلاقی در رابطه دو جانبه با کشور‌های دیگر را به تمسخر گرفته است و برخورد چاپلوسانه برای مقابله با رژیم‌های خودکامه‌ای چون آل سعود، خیانتی‌ست که مایه خجالت مردم با هر مکتب سیاسی می‌باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن نوشت: رژیم عربستان باید پاسخگوی جنایاتش باشد نه اینکه با یک پس‌گردنی از کنار جنایاتش بگذریم. سیاست انگلیس در مقابل عربستان سعودی مایه آبروریزی است و ادعای ما به داشتن رویکردی اخلاقی در رابطه دو جانبه با کشور‌های دیگر را به تمسخر گرفته است و برخورد چاپلوسانه برای مقابله با رژیم‌های خودکامه‌ای چون آل سعود، خیانتی‌ست که مایه خجالت مردم با هر مکتب سیاسی می‌باشد.

در خبرها آمده که توبیاس الوود از دفتر وزیر امور خارجه که چند هفته پیش اعدام‌های اخیر عربستان سعودی را سبب «ناامیدی» انگلیس از این رژیم خوانده بود، امروز به این رژیم جنایتکار پیشنهاد داده که «عملکرد بهتری!» در راستای اجرای حقوق بشر داشته باشد! او همچنین کاندیداتوری زنان در انتخابات شورای شهر را که عملا هیچ قدرتی ندارند جزء پیشرفت‌های حقوق بشر در عربستان عنوان کرده است!

آقای الوود به گونه‌ای به میزبان خود (عربستان سعودی) نزدیک شده، گویی می‌خواهد با شیوه‌ای تملق آمیز، اسلحه را از یک دیوانه خطرناک بگیرد و او را وادار به تسلیم کند. حال آنکه رژیم آل سعود بسیار خطرناک است و ما به جای اینکه این رژیم دیوانه را خلع سلاح کنیم، با سرعتی باورنکردنی به آن‌ها اسلحه می‌دهیم.

و این تسلیحات نه تنها علیه نیرو‌های شیطانی ابوبکر بغدادی و نیروهای داعشی به کار نمی‌رود، بلکه فعالانه در یکی از قبیح‌ترین و زشت‌ترین جنگ‌ها که در سیاره ما در حال وقوع است، مورد استفاده قرار می‌گیرند. جنگی که ائتلاف عربستان سعودی در یمن به راه انداخته و یکی از زیباترین سرزمین‌های عربی را که روزی «عرب خوشبخت» نام داشته را به سوی ویرانی و ناامیدی سوق داده‌اند. دلیل اینکه انگلستان از آل سعود به خاطر حملاتش به یمن انتقاد نمی‌کند این است که خودشان نیز شریک جرم این جنایت هستند.

پشت پرده روابط عربستان و انگلستان

همه می‌دانند چرا انگلستان با سعودی‌ها چنین رفتار دوستانه‌ای دارد: ما نفت آن‌ها را خریده و در عوض به آن‌ها اسلحه می‌فروشیم. به علاوه پس از انقلاب ناموفق اخیر اعراب، هر چقدر هم که رژیم کنونی منفور باشد، آن‌ها شیاطینی هستند که ما می‌شناسیم و ترجیح می‌دهیم با آن‌ها سر و کار داشته باشیم.

هرچقدر هم که عربستان سعودی برای غرب حیاتی باشد، ما نباید جنایات آن‌ها را نادیده بگیریم و این رژیم باید پاسخگوی جنایاتش در یمن و اعدام‌های دسته جمعی باشد و لااقل تا توقف حملات بیرحمانه به یمن جلوی فروش تسلیحات به این کشور گرفته شود. دولت همچنین بایستی خواستار آزادی رئیف بداوی وبلاگ نویس معترض و زندانی اهل عربستان سعودی و وکیل او باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha