پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کنگره خطر جریان های تکفیری

حوزه/ علمای واقعی جهان اسلام باید تلاش خود را بیشتر کنند تا اجازه نفوذ این گروه ها را در جهان اسلام ندهند؛ برخی از این تکفیری ها انسان های بدی نیستند و درد دین دارند، ولی راه را اشتباه رفته اند و به همین خاطر باید آنها را به راه راست هدایت کرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» مولوی اسحاق مدنی  امروز در کنگره بین المللی خطر جریان تکفیر در دنیای امروز  که در قم برگزار شدگفت: تکفیری ها گروهای خشنی هستند و همه این مطالب را هم می دانند، ولی چرا از خود نمی پرسیم که این گروه چگونه جوانان را جذب می کنند.

وی افزود: امروزه شنیده می شود که دختران غربی یا یهودی مسلمان می شوند و در اولین روز اسلام آوردن خود با داعش بیعت می کنند که این مساله باعث تاسف است.

مولوی اسحاق بیان کرد: امروزه دو نوع عالم در جهان اسلام وجود دارد که یک دسته عالمان سنتی و عده دیگر، عالم مطالعه ای هستند؛ علمای سنتی کسانی هستند که هم مبلغ هستند و هم به آن عمل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: علمای سنتی اسوه اسلام هستند و اگر علمای اسلام در این زمینه فعالیت می کنند همه ابعاد اسلام را به مردم ارایه می کنند؛ آنها هستند که باید به عنوان مبلغ اصلی اسلام مطرح شوند و کسانی که مطالعه عمیقی در اسلام ندارند، حق ندارند این مباحث را به اسم اسلام در دنیا مطرح کنند.

اسحاق مدنی گفت: مردم دنیا عطش دارند که به سمت اسلام بیایند، اینها تحت تاثیر تبلیغات دروغین یا فهم اندک این عالمان سطحی قرار گرفته و پس از اسلام به سمت تکفیر می روند.

وی افزود: این عالمان مطالعه ای و سطحی باعث شدند که با توجه به اینکه فهم کمی از اسلام داشتند نتوانستند همه ابعاد دین را به دنیا ارایه کنند؛ کم کاری علمای سنتی باعث شد که این عالمان جای آنها را در این مسیر بگیرند.

مولوی اسحاق بیان کرد: علمای واقعی جهان اسلام باید تلاش خود را بیشتر کنند تا اجازه نفوذ این گروه ها را در جهان اسلام ندهند؛ برخی از این  تکفیری ها انسان های بدی نیستند و درد دین دارند، ولی راه را اشتباه رفته اند و به همین خاطر باید آنها را به راه راست هدایت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha