سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: طلبه درس خارج باید اجتهاد همراه با نوآوری و ارائه نظریات جدید پیدا کند و این امر از راه پژوهش میسر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، امروز در سومین گردهمایی طلاب مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری که در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه هدف اصلی رسیدن طلاب به قله اجتهاد است،  اظهارداشت: خوشبختانه در این مدرسه نه تنها از شهرهای مختلف استان که از استان های دیگر و بعضا از خارج کشور نیز مشغول تحصیل هستند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری در زمان مدیریت حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، و با پیگیری های مجدانه او به منظور ادامه تحصیل طلابی که به دلیل مشغله های گسترده فرهنگی و تبلغی، فرصت حضور در کلاس را ندارند، راه اندازی شد.

 نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با ابراز خوشحالی از سیر رو به پیشرفت مدرسه مجازی فقه جعفری، آنرا افتخاری برای استان خوزستان دانست و گفت: نکته مثبت در این مدرسه برنامه منظم آکادمیکی آن است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: از آنجا که درس خارج با سطوح حوزوی متفاوت است، پژوهش نکته مهمی است که باید در آن مورد نظر و توجه قرار گیرد، سطح خواندن کتب و یادگیری است اما در درس خارج طلبه باید اجتهاد همراه با نوآوری و ارائه نظریات جدید پیدا کند، و این از راه پژوهش است.

آیت الله موسوی جزایری در پایان، با بیان اینکه امروز مسئله پژوهش در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: انتظار است فعالیت پژوهشی طلاب درس خارج بیشتر شود، برای این منظور کافیست در طول سال فقط یک مبحث از درس انتخاب شود و پژوهشی حول آن صورت گیرد که در پایان سال تبدیل به مقاله ای درخور توجه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha