شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 قدیمی ترین مسجد مسلمانان آمریکا

حوزه / مسلمانان آمریکا در سال ۱۹۳۴ دست به کار ساختن مسجد بردند و به این ترتیب قدیمی‌ترین مسجد ایالات متحده آمریکا در ناحیه مسکونی سدار رپیدز ساخته شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از دیلی میل، به گفته حسن سلیم، امام جماعت مسجد سدار رپیدز از ایالت آیوا در آمریکا، اظهارات بی‌سر و ته و توهین‌آمیز کاندیداهای ریاست جمهوری جمهوری خواه مانند دونالد ترامپ درباره مسلمانان، که به هدف جنجال آفرینی انجام می‌شود، او و دیگر مسلمانان را به قدری خسته کرده که ترجیح می‌دهند در این بحبوحه  به عبادت و خواندن نماز پناه ببرند.

حسن سلیم که در مصر به دنیا آمده، در سال 2012 به آیوا مهاجرت کرده و منصب ریاست یکی از قدیمی‌ترین مراکز اسلامی آمریکا را به عهده دارد.

سلیم در این خصوص گفت: کار را به جایی رسانده‌اند که دیگر از دفاع کردن از اعتقاداتمان خسته شده‌ام و دوست دارم در عوض به آداب مذهبی بپردازم. دوست دارم به میان مردم بروم و درباره ماهیت حقیقی دین اسلام برایشان سخنرانی کنم، کاری که همیشه می‌کرده‌ام.

امام طه تاویل، که ریاست قدیمی‌ترین مسجد آمریکا را به عهده دارد درباره ماهیت اسلام‌هراسی می‌گوید: به یاد دارم چند روز پیش  25 تن از موتورسواران خشمگین در خارج از مسجد تجمع یافته بودند و مشخص نبود چه خواسته‌ای دارند. من آن‌ها را به داخل مسجد دعوت کردم و آن‌ها زمانی که برمی‌گشتند دیدگاه کاملا متفاوتی از اسلام و مسلمانان پیدا کرده‌ بودند. مثلا می‌گفتند: ما نمی‌دانستیم که شما به حضرت عیسی(ع) هم اعتقاد دارید!

تاریخچه قدیمی‌ترین مسجد آمریکا

در کلاس‌های درسی مرکز اسلامی آیوا دروس عربی، قرآن و مطالعات اسلامی به دانش‌آموزان آموخته می‌شود. بعضی خانواده‌های مسلمان نسل‌ها در این ناحیه زندگی می‌کرده و سایرین نیز از پناهندگان و مهاجران کشورهایی چون افغانستان، مراکش، پاکستان، آفریقای جنوبی و سوریه هستند. اولین گروه مسلمانان در سال 1880 از کشور‌های سوریه و لبنان به آیوا آمده‌اند. و در سال 1934 دست به کار ساختن مسجد بردند و به این ترتیب قدیمی‌ترین مسجد ایالات متحده آمریکا در ناحیه مسکونی سدار رپیدز ساخته شد. از سال 1971 به بعد برگزاری نماز‌های جماعت در مرکز اسلامی بزرگتری برگزار می‌شود و ساختمان اصلی مسجد به صورت نمادی فرهنگی و تاریخی برای مسلمانان ایالات متحده درآمده و تبدیل به بخشی از تاریخ مذهبی آمریکا شده است.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha