پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید رضی شکوری_ اما جمعه خوی

حوزه/ امام جمعه شهرستان خوی با تاکید بر این که باید سهم قرآن در تبلیغ بیشتر باشد، با ارائه پیشنهادی، گفت: تفسیر قرآن و نهج البلاغه جزء دروس اصلی حوزه قرار گیرند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضی  شکوری، در جلسه منطقه ای روحانیون شهرستان خوی که در مسجد موسی بن جعفر(ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امام باقر(ع) می فرمایند" دانشمندی که جامعه از علم و دانش او استفاده کند از 70 عابد بهتر و باارزش تر است».

وی افزود: در شرایط کنونی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، روحانیت شیعه رسالت های سنگینی را بر عهده دارد که آگاه ساختن مردم به وظایف دینی، سیاسی و اجتماعی خویش و دفاع و حمایت از ارزش ها و آرمان های انقلاب و شناخت توطئه ها و ترفند های دشمنان از اهم آنها است.

امام جمعه شهرستان خوی با تاکید بر این که باید سهم قرآن در تبلیغ بیشتر باشد، با ارائه پیشنهادی، گفت: تفسیر قرآن و نهج البلاغه جزء دروس اصلی حوزه قرار گیرند .

وی در ادامه افزود: طلاب به مساجد بیشتر از حسینیه ها اهمیت دهند؛ روحانی در مسجد میزبان است، ولی در حسینیه ها میهمان، در اعتکاف هایی که در مساجد برقرار می شود، روحانی هم باید حضور پیدا کند و نسبت به مسائل و مشکلات جوانان پاسخگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری با تاکید بر نقش تبلیغی روحانیون، اذعان داشت: یکی از شگردها در کار تبلیغی این است که با افرادی که وجهه اجتماعی خوبی دارند، رابطه برقرار کرده و با استفاده از موقعیت آن ها با مردم در تماس باشید و این در واقع یک تبلیغ مشارکتی است، هر کسی تا حدی که در توان دارد بایستی برای تبلیغ بکوشد، برخی را باید با تشویق، برخی را با محبت و ... جذب کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha