جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رحمانی فضلی - وزیر کشور

حوزه/ علما و بزرگان دین از گذشته پایگاه مطمئنی برای مردم در موضوعات مختلف بوده اند و سخنان آنان در حضور مردم که هم مرجع دینی و هم ملجاء جامعه هستند، می تواند بسیار تاثیر گزار باشد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» رحمانی فضلی، در دیدار با حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان گزارشی از شرائط حساس منطقه و بین الملل و داخل کشور در موضوعات مختلف پسا برجام و انتخابات افزود: جامعه و کشور در شرائط بسیار حساسی از لحاظ جریان برجام قرار  دارد؛ جریان برجام با همه فراز و نشیب های که داشت به فرجام رسید و نتایج آن درسطح منطقه و بین الملل خوب است.

وی ادامه داد: درحال حاضر و در سطح منطقه رفتار ایران الگو است و با تعامل و صحبت و پی گیری هایی که از طریق دستگاه دیپلماسی صورت می گیرد مسائل حل وفصل می شود.

وزیر کشور افزود: بعد دیگر مسئله قبول توافق بر جام از سوی  5+ 1و به نوعی پذیرش اقتدار ایران در بعد منطقه از سوی دولت های موافق و مخالفین است.

وی گفت: همه این ها نشانه و علامت اهمیت مسئله برجام است و در حوزه بین الملل هم گرایش  همکاری با ایران خوب است و حجم قراردادهای و استقبالی که از ایران در کشور های اروپایی در مسئله سیاسی می شود نشان از این حقیقت است که اروپائی ها با ایران بعد از برجام می خواهند توافق داشته

باشند و باید گفت همه این ها نشان  بر قدرت کشور است.

وزیر کشور بیان داشت: همه این ها به خاطر لطف و رحمت خدای متعال و رهمنودهای حیکمانه رهبری انقلاب و مردم خوب، داریت رئیس جمهوری و تیم دیپلماسی است که به نتیجه رسیده است و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

رحمانی فضلی  افزود: ما به خوبی حوادث منطقه را رصد می کنیم و در حال حاضر اوضاع امنیتی خوب است و مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: دولت سعی کرده تورم را کنترل و مدیریت کند؛ ولی بحث قیمت نفت و محدود شدن بازار و تحریمها  در این عرصه مشکل ایجاد کرده است.

رحمانی فضلی اظهار داشت: در حال حاضر نشانه های حرکت رونق در کشور دیده می شود؛ ولی باید تلاش کرد و این مشکلات را با فرمول و نسخه ای که رهبر انقلاب تاکید کردند؛  یعنی نسخه اقتصاد مقاومتی بر طرف کرد؛ رئیس جمهور و همه دستگاه ها مصصم به عملی کردن این نسخه اند.

وزیر کشور افزود: موضوع بعدی بحث انتخابات است و اصل حضور در انتخابات توقیق و نعمت بزرگی بوده  و باید شکر گزار این نعمت باشیم و زیرا این حضور نشانه این حقیقت است که ملت اراده کرده اند و اختیار هم در دست آنها قرار  دارد.

وی ابراز داشت: در کنار همه این خوبی ها مشکلات و ضعف هایی قانونی برای ثبت نام در انتخابات وجود دارد و قانون طوری است که هر کسی می تواند در انتخابات نام نویسی کند و همین مسئله باعث مشکلاتی شده است.

رحمانی فضلی افزود:  از سوی رهبر انقلاب  حفظ آرامش و امنیت و اجرای قانون انتخابات و تلاش برای حضور پرشور و پررنگ مردم در صحنه انتخابات به عنوان سیاست کلی به  این وزارت  خانه ابلاغ شده است  و تمام سعی هم این است که این دو ماموریت را به نحو شایسته انجام دهیم.

وی گفت: همه تلاش می کنیم تا انتخابات به درستی و با آرامش و باشکوه خاصی بر گزار شود به همین دلیل خدمت شما رسیدیم تا همچون گذشته خدمت گذارن خود را رهمنود کنید و مردم را برای حضور پررنگ در انتخابات تشویق نمایید.

وزیر کشور بیان داشت: علما و بزرگان دین از گذشته پایگاه مطمئنی برای مردم در موضوعات مختلف بوده اند و سخنان شما بزرگان  حضور مردم که هم مرجع دینی و هم ملجاء جامعه هستید، می تواند بسیار تاثیر گزار باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha