سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دوره تربیت مبلغ

حوزه/ به همت مرکز حجاب ریحانه النبی(س) و دفتر حضرت آیت الله العظمی فاصل لنکرانی(ره)، چهارمین نشست از سلسله جلسات دوره تربیت مبلغ حجاب با حضور جمع کثیری از طلاب و فضلای حوزه علمیه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی(س) در  چهارمین نشست از سلسله جلسات دوره تربیت مبلغ حجاب گفت: مبلغ باید در ترویج حجاب، ابتدا خود را مجهز به ۴۰ نکته تمهیدی در عرصه ورود تبلیغی به حجاب نماید، سپس با اشراف به علل شیوع بد حجابی در کشور، شبهاتی را که در ذهن مخاطب رسوخ کرده، یکی پس از دیگری پاسخ دهد.

حجت الاسلام ابراهیم پور، دخالت در حریم خصوصی را اولین اشکال مخالفان حجاب داشت که با برسی آثار بارز اجتماعی مسائل شخصی در سطح جامعه،قابل پاسخ ارزیابی نمود.

وی، دومین شبهه ذهن مخاطب را پس از اقناع اندیشه به اجتماعی دانستن مسئله حجاب، نگاه مردان معرفی نمود و افزود: مخاطب میتواند بگوید اگر حجاب مسئله اجتماعی است، پس مردان نیز نقش اجتماعی خود را ایفا نموده و به زنان نگاه نکنند، چون نگاه نکردن مرد، بسیار راحت تر از پوشاندن زن است.

این محقق و پژوهشگر حوزه در پاسخ به این شبهه که مردان نگاه نکنند، تفاوت حالت روانی زن و مرد را مورد برسی قرار داد و گفت:علاوه بر اینکه تاثیر برق نگاه بیننده بر مخاطب و ایجاد امواج مغناطیسی در مواردی همچون چشم زخم وکارهای خالق العاده مرتاضان هندی غیر قابل انکار است.

وی افزود: ابزار دیداری، جنس مرد  و ابزار شنیداری، جنس زن را تحریک می کند، تاثیر بارز شنیداری در زنان، بیشتراز تاثیر دیداری و نگاه به مردان است، همچنانکه تاثیر بارز دیداری در مردان، به مراتب بیشتر از تاثیر شنیداری و شنیدن صدای زنان است، به عبارتی نگاه، قویترین عامل ایجاد علاقه مرد به زن محسوب می گردد، در حالی که ابرازعشق و عاطفه، نیز قویترین عامل ایجاد علاقه زن به مرد می باشد.

 گفتنی است در پاسخ به این شبهات، مثالهای متعددی در جلسات آموزشی تربیت مبلغ حجاب ارائه می گردد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha