جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ امروز که بیشترین تهاجم فرهنگی دشمنان متوجه ملت مسلمان ما گشته تا ریشه های اسلامیت مردم عزیز ما را بخشکانند، عده ی کثیری از جوانان و نوجوانان کشورمان مجذوب قرآن گشته و ما شاهد هزاران حافظ و قاری هستیم، این جای فخر و مباهات دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پیام حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی به نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن امام علی (ع) بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

((الَّذِينَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ)) (رعد, 28)

کسانی که ایمان آورده اند, دلهایشان به یاد خدا آرام می گیرد, آگاه باشید که دلها تنها به یاد خدا آرام می گیرد.

یکی از بزرگترین نعمتهای الهی به بشریت, انزال کتاب آسمانی قرآن کریم است که انسان می تواند در پرتو این آیات الهی به حیات طیبه و اطمینان قلب دست پیدا کند.

تاکید آیه شریفه بر این معناست که تنها با یاد خدا دلها آرامش می پذیرد  و یاد خدا هم در بهره مندی و در تماس با آیات مبینات حاصل می شود, خوشا  بر احوال شما جوانان و نوجوانان که از سنین کودکی با آیات قرآن مانوس هستید و دل به آیات حق تعالی بستید و در زمره قاریان و حافظان کلام الله قرار گرفته اید.

مسلماً شما حاملان قرآن از اشراف امت پیامبر اکرم (ص) محسوب می شوید چرا که حضرتش فرمودند: (( اشراف امتی حمله القرآن و اصحاب اللیل ))  اشراف امت من همانا حاملان قرآن و شب زنده دارانند.

جای فخر و مباهات دارد در این دوران که بیشترین تهاجم فرهنگی دشمنان متوجه ملت مسلمان ما گشته تا ریشه های اسلامیت مردم عزیز ما را بخشکانند و پایه های انقلاب اسلامی را متزلزل کنند, عده ی کثیری از جوانان و نوجوانان کشورمان مجذوب قرآن گشته و امروزه ما شاهد هزاران حافظ و قاری قرآن از جوانان کشورمان هستیم که در صحنه های مختلف افتخار آفرینی می کنند و البته همه ی این توفیقات در پرتو ارشادات و رهنمودهای امام راحل (اعلی الله مقامه) و رهبری معظم انقلاب اسلامی است که همواره جوانان و نوجوانان را نسبت به فراگیری قرآن و انس با کلام خدا تشویق و ترغیب می نمایند.

اینجانب به سهم خود از تلاش همه ی فعالان در عرصه های قرآنی تقدیر و تشکر دارم و از اینکه دارالقرآن امام علی (ع) به عنوان یک نهاد مردمی قرآنی توانسته است بزرگترین مسابفات کشوری قرآن کریم را با شرکت 2600 تن از قاریان و حافظان کشور برگزار کند, بسیار خرسندم و امیدوارم حلقات و جلسات قرآنی در سراسر کشور فراگیر شود و علاقمندان بتوانند از انوار مقدس قرآن کریم هرچه بیشتر بهره مند شوند.

اما جوانان عزیز, قاریان و حافظان قرآن  شما باید بدانید, بهره مندی از قرآن کریم مراحل مختلفی دارد که تلاوت صحیح قرآن , فهم معانی آن و درک مفاهیمش و آشنایی با تفسیرش و از همه مهمتر جامه ی عمل پوشاندن به دستوراتش, منازل پی در پی این طریق الهی است.

از خدای متعال توفیق و سعادتمندی همه ی رهپویان قرآن کریم را مسئلت دارم.

سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار

حسین نوری همدانی         

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha