پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عاملی اردبیل

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با هشدار در خصوص گسترش تفکر سلفیت در جهان گفت: جریان سلفیت به دنبال تصاحب قدرت اتمی روسیه است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به گسترش موج اسلام هراسی در جهان، اظهارداشت: نقش عربستان در پازل اسلام هراسی آمریکا بسیار کلیدی بوده و شواهد نشان از تعاملی شیطانی در پشت پرده حکایت دارد که عربستان از این طریق درصددگسترش تفکروهابی و در نهایت حاکمیت اسلام وهابی در سراسر جهان است.

وی  با اشاره به سفر اخیر خود به کشور روسیه، افزود: امروز جریان سلفیت چنان در این کشور  نفوذ کرده که به راحتی شواهد آن قابل مشاهده است و این درحالی است  که جمعیت روسیه در حال کاهش است .

نماینده ولی فقیه در اردبیل، با اشاره  به سودای قدرت، جریان سلفیت در جهان بیان داشت: کشور روسیه مقصد مهمی برای این امر است  و آنها برای این مهم برنامه بلند مدتی در نظر گرفته اند چرا که با کاهش جمعیت و از طرفی رشد تفکر سلفی در آینده شاهد نفوذ این تفکر در بدنه قدرت روسیه خواهیم بود و از آنجا که روسیه کشوری پیشرفته و دارای قدرت اتمی است، لذا آنها در صدد تسلط به این کشور هستند که این امر خطرناک خواهد بود .

وی گفت: هرچند بنده در سفر خو دبا مسئولان مختلف این کشور صحبت کرده و این مهم میان گذاشتم اما باید این مسئله را بسیار جدی و خطرناک تلقی کرد.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: در این شرایط نقش علمای جهان اسلام بسیار مشهود بوده و باید با اتحاد و همدلی مانع از گسترش تفکر سلفیت در جهان شوند چرا که دنیاس اسلام را چالش بزرگی مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام 313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha