شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مرتضی نجفی قدسی

حوزه/ نهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) ویژه برادران، با حضور ۲۶۰۰ نفر از قاریان و حافظان برتر سراسر کشور، در یادمان شهدای هفتم تیر، در سرچشمه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در ابتدای این مراسم، مرتضی نجفی قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع) با ارائه گزارشی از فعالیت های قرآنی، گفت: به لطف الهی دارالقرآن امام علی(ع) در مسیر تکامل خود توفیقات روز افزونی داشته است.

مسئول دارالقرآن امام علی(ع)  افزود: در این دوره از مسابقات 2600 نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 350 نفر حافظ کل و 50 نفر از آنان خردسالان بودند.

وی با بیان اینکه دارالقرآن صرفاً به برگزاری مسابقات قرآنی بسنده نکرده است، اظهار داشت: یکی از اهداف این نهاد توسعه آموزشی و فرهنگی علوم قرآنی می باشد و این برنامه ها هم اکنون در مناطق مختلف کشور در حال اجراست.

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) تهران خاطرنشان کرد: به لطف الهی تاکنون توانسته ایم در مسیر اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق جامعه ی ده میلیونی از حافظان قرآن مجید قدم های مؤثری برداریم.

وی در پایان گفت: در نهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) 2600 نفر از قاریان و حافظان برتر سراسر کشور شرکت داشتند و بی تردید این عزیزان نقش مهمی در برگزاری هر چه بهتر مسابقات ایفا کردند که از همگی آنان تشکر و قدردانی می کنیم.

*لزوم توسعه آموزش های قرآنی

مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نیز که یکی از سخنرانان مراسم بود که ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و با تقدیر از دست اندرکاران مراسم و هیئت داوران این دوره از مسابقات، گفت: اینگونه فعالیت های فرهنگی و مسابقات قرآنی نمادی از ظرفیت و مشارکت مردمی در کارهای آموزشی و علمی قرآنی است، بدون آنکه کوچکترین کمک مالی از نهادهای دولتی انجام شود. و این نشان از زنده بودن روحیه ی فرهنگ قرآنی در بین آحاد مردم متدین کشورمان دارد.

وی با بیان اینکه حداقل دستاورد این مسابقات شناسایی استعدادهای نوجوانان و جوانان می باشد، افزود: این مسئله باید همواره مورد توجه قرار بگیرد، و در عین حال نیز نسبت به توسعه آموزشی و جذب اساتید متخصص و متعهد نیز اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اصول قرآنی باید در سبک زندگی اسلامی ما جاری شود، گفت: زحماتی که در راستای پرورش استعداد ها و تربیت قرآنی جوانان صورت می پذیرد، در واقع با هدف ساختن جامعه ای قرآنی با تبعیت از رهنمودهای اهل بیت(ع) می باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha