چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 نشست خبری بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی

حوزه / معاون فرهنگی جامعه المصطفی گفت: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به عنوان یکی از الگوهای تمام نمای قرآنی و حدیثی در روز اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث المصطفی تجلیل خواهند شد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»،  حجت الاسلام رضا شاکری  بعد از ظهر امروز در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی که در جامعه  المصطفی برگزارشد، مهمترین هدف برگزاری این جشنواره را ارتقاء و تعمیق بخشی ارتباط و انس با قرآن در میان  خانواده جامعه المصطفی  ومعرفی دستاوردهای ظرفیتی این نهاد در عرصه قرآن و حدیث برشمرد.

وی گفت: در المصطفی دروس و رشته های قرآنی زیادی می باشد و هر طلبه باید در فرایند تحصیلی خود آنها را بگذراند.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی اهداف دیگر این جشنواره را معرفی و شناسایی نخبگان حافظ قرآنی و عرضه کردن مهمترین پژوهش و پایان نامه و مقالات به جهان عنوان کرد.

 وی افزود: البته سیاست های المصطفی در مورد جشنواره تنها مختص نخبگان نیست، بلکه  همه دانش آموختگان می توانند در جشنواره شرکت کنند.

حجت الاسلام شاکری اظهار داشت:  تمام سعی مسئولین زیر ربط این است که دوره مطالعاتی در بحث تفسیر و حفظ قرآن در المصطفی برگزار شود تا شخص از زمان ورود به المصطفی تا آخرین لحظه یک دوره کامل تفسیر را سپری کند.

 وی گفت: در جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی تنوع زبانی لحاظ شده و این جشنواره به زبان های مختلفی برگزار خواهد شد و عملا با این تنوع زبانی طلبه ها با گویش های مختلف وارد فرایند جشنواره خواهند شد.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی عنوان کرد: در این جشنواره سعی شده  الگوهای تمام نمای قرآنی و حدیثی نشان داده شوند.

حجت الاسلام شاکری اظهار داشت: این روش در اسلام و قرآن آموزش داده شده و لازم است در هر مسئله ای الگویی متناسب  با موضوع ارائه  کرد تا مردم ترغیب به آن شوند.

وی ادامه داد: باید الگوهای تمام نمای قرآنی را عرضه کنیم و امسال نیز  آیت الله العظمی  صافی گلپایگانی را که یکی از الگوهای تمام نمای قرآنی و حدیثی  می باشند معرفی شده اند و از این  مرجع تقلید در روز اختتامیه جشنواره قرآنی  تجلیل به عمل خواهد آمد.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی  بیان داشت: این مسئله باعث می شود طلاب برای موفقیت در جشنواره از الگوی مناسب برخور دار باشند.  

وی با بیان این که مراسم اختتامیه این جشنواره 14 بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعه المصطفی  وبا حضور شخصیت های مختلف کشور  برگزار می شود گفت: در روز اختتامیه، برگزیدگان جشنواره  تجلیل خواهند شد.

وی یکی از برنامه های جشنواره را حضور میهمانانی از خارج کشور به عنوان داور برشمرد و گفت: المصطفی این مسابقات را در داخل و 30 کشور خارجی برگزار می کند.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی  افزود: این جشنواره در مقایسه با گذشته، 14 درصد رشد شرکت دارد و از حیث کیفی نیز ۱۰۰ درصد رشد کرده است .

وی بیان داشت: حدود10 هزار نفر از 80 کشور جهان در این جشنواره  شرکت کرده و در بخش شفاهی هم  رقابت حدود 60 نفر برگزار می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha