سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
افتتاح نخستین مرکز اسلامی اسپانیایی زبان در آمریکا

حوزه / با افزایش روزافزون تعداد مسلمانان اسپانیایی زبان در آمریکا، نخستین مرکز اسلامی ویژه اسپانیایی زبان ها در در هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا افتتاح شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از worldbulletin.net، در پی افزایش روزافزون تعداد مسلمانان اسپانیایی زبان در آمریکا، سازمان عام المنفعه اسلامی اسپانیایی یک مسجد و مرکز اسلامی برای جمعیت درحال رشد مسلمانان آمریکای لاتین ایجاد کرده است.

 این مسجد که روز گذشته در هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا افتتاح شد به مسلمانان آمریکای لاتین و اسپانیایی زبان در کسب آموزه‌های دینی کمک خواهد کرد.

این مرکز اسلامی شامل یک مسجد، موزه، اتاق استراحت، نمایشگاه آموزشی، سالن چند منظوره و استودیوی ضبط تولیدات هنری است که آن هدف اجرای برنامه‌های زنده اسلامی به زبان اسپانیایی می‌باشد. تولیدات ضبط شده در این استودیو به صورت آن لاین در دسترس خواهد بود.

چگونگی تشکیل مرکز اسلامی اسپانیایی

یکی از مشکلات اصلی مسلمانان آمریکای لاتین که به دین اسلام می‌گروند، کمبود و فقدان منابع اسلامی به زبان لاتین است. جیمیه مجاهد فلچر، یک آمریکایی کلمبیایی که از بنیانگذاران سازمان اسلامی اسپانیایی می‌باشد در این باره گفت: نیاز به آموزه‌ها و اطلاعات درباره اسلام به زبان اسپانیایی بسیار زیاد است. زمانی که من به اسلام گرویدم، خانواده من سئوالات زیادی داشتند اما زبان متفاوت مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرد.

زمانی که فلچر به اسلام گروید، پدرش که تنها به زبان اسپانیایی سخن می‌گفت درکی از دین اسلام نداشت. و کتاب یا مطالب اسلامی نیز به زبان اسپانیایی بسیار کم بود. به همین دلیل فلچر که در امور فیلم‌ و رسانه پیش‌زمینه داشت تصمیم گرفت کتاب‌های اسلامی را به زبان اسپانیایی ترجمه کند.

او ابتدا سی‌دی‌هایی برای خانواده خودش و همسرش ایجاد کرد و چیزی نگذشت که کتب صوتی خود را برای مسلمانان اسپانیایی زبان در سرتاسر کشور منتشر کرد و در دانشگاه‌ها و کنفرانس‌ها و مراکز دینی به سخنرانی می‌پرداخت.

به تدریج مرکز اسلامی اسپانیایی تشکیل شده و با صدها تن از مردم آمریکایی لاتین و اسپانیایی زبان که درباره اسلام علاقه و کنجکاوی داشتند به گفتگو و ملاقات نشست.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha