پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کارگاه خانواده و سبک زندگی اسلامی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گلستان، صداقت را پایه و اساس خانواده دانست و با تاکید بر ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی، گفت: یکی از مصادیق و پیش نیازهای سبک زندگی اسلامی، مهریه کم است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی، در کارگاه "خانواده و سبک زندگی اسلامی" ویژه طلاب متاهل استان، در اردوی زیارتی – آموزشی مشهد،  گفت: یکی از مصادیق سبک زندگی اسلامی مهریه کم است. چنانکه پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند: «خيرالنسا اقلهن مهراً؛ بهترين زنان کم مهريه‌ها هستند.»

مدیر حوزه علمیه استان گلستان همچنین به نقش بانوان در شکل گیری زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: وظیفه اصلی بانوان، مادری و خانه داری است و در صورت عدم ضرورت، نیازی به اشتغال آنها در بیرون از خانه نیست.

عضو شورای حوزه علمیه استان در ادامه خاطر نشان کرد: صداقت پایه و اساس خانواده است. پنهان کاری و توسل به دروغ، اعتماد و اطمینان را از بین برده و زندگی زناشویی را با مشکل مواجه می کند.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت تحصیل طلاب گفت: همسران طلاب، باید شوهران خود را به تلاش بیشتر در تحصیل دروس حوزوی تشویق کرده و مسیر را برای پیشرفت آنها هموار سازند.

برپایه این گزارش، اردوی مشهد با حضور 20 طلبه به همراه همسرانشان، به مدت دو روز برگزار شد و در پایان به همسران طلاب شرکت کننده  در این اردو هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha