چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ملکی مدرسه معصومیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه معصومیه از حضور طلاب این مدرسه به همراه خانواده هایشان در حرم مطهر امام(ره) در روز جمعه به مناسبت ایام دهه فجر خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، بیان کرد: از برکات انقلاب اسلامی همین بس است که کسانی که علاقه‌مند به فهم دین، نهج‌البلاغه، تفسیر و کلام و همه بخش‌های علوم اسلامی هستند به صورت آزاد و با امکانات کافی می‌توانند به آنها بپردازند در حالی که پیش از انقلاب ، داشتن نهج‌البلاغه و خواندن آن به راحتی امکان نبود.

وی ابراز داشت: امروز رادیو، سینما، دانشگاه و حوزه کاملاً در حال نشر معارف اهل بیت(ع) هستند و کسانی که آمادگی داشته باشند ، برای رسیدن به کمال شرایط موجود و آماده است.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به داستانی از سعدی گفت: سعدی می‌گوید یک نفر در یک شب سرد وارد روستایی می‌شود و سگ‌ها به او حمله می‌کنند، خم می‌شود تا از زمین سنگی را بردارد و به سگ‌ها بزند ولی از شدت سرما سنگ ها صفت شده و به زمین چسبیده بودند، آن شخص می‌گوید عجب روستایی است سنگ ها را بسته و سگ‌ها را رها کرده اند.

وی ادامه داد: در زمان انقلاب سنگ های صبور بسته‌شده و سگ‌ها رهاشده بودند ولی امروز به برکت خون شهدا و رهبری امام(ره) سنگ های صبور آزادند و سگ‌ها یا دست بسته و یا فراری اند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با اشاره به تاثیری که انقلاب در حوزه‌ها داشته است گفت: قبل از انقلاب کسانی که در حوزه‌ها تحصیل می‌کردند تعدادشان کم بود و کسانی که در حوزه به موفقیت‌هایی دست می یافتند کمترین خدمات را می‌توانستند ارائه دهند.

وی عنوان کرد: امروز طلبه‌ای که بعد از  چند سال مطالعه و درس خواندن به فضل و کمالاتی می رسد بسیاری از بخش‌های کشور در روستاها، شهرها و ادارات پذیرای آنها هستند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه با بیان اینکه مدرسه معصومیه برای ایام دهه فجر برنامه‌های متنوعی دارد گفت: امسال کار بسیار جدید را در مدرسه آغاز کرده ایم و ان شاء الله در همه دانشگاه‌ها و مدارس علمیه انجام شود و آن زیارت دسته جمعی طلاب مدرسه معصومیه از حرم امام(ره) است.

وی بیان کرد: روز جمعه بیش از 200 نفر از طلاب مدرسه علمیه معصومیه به همراه خانواده هایشان ابتدا به منزل امام(ره) مشرف می‌شوند و پس از استماع یک سخنرانی نیم ساعته به سمت مرقد مطهر امام (ره) حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی گفت: در مرقد مطهر امام(ره) مراسم سخنرانی با محوریت وصیت نامه امام و بخشی از وصیت نامه که مربوط به مراقبت از انقلاب و جلوگیری از نفوذ نااهلان در مسئولیت‌های نظام است برگزار می‌شود تا طلاب نسبت به این موضوعات آگاه‌تر شوند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha