پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میرعمادی - لرستان

حوزه/ امروز زمینه حضور زنان علاوه بر عرصه های فرهنگی و اجتماعی، در سیاست و مشارکت در تصمیم گیری های نظام، همپای مردان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در دیدار مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان این که بانوان به عنوان طلایه داران تربیت نقش بسزایی در تربیت نسل پاک و پویا بر عهده دارند، گفت: باید با آموزش و ارتقا بصیرت زنان و مادران، در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی گام بر داریم.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام نسبت به تربیت فرزند همراه با لقمه حلال سفارش ویژه ای شده است، افزود: توجه به ضرو ت ایجاد معنویت در خانواده و انتقال آن به فرزندان می تواند جوانان را از بسیاری آسیب های اجتماعی نجات دهد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که امروز زمینه حضور زنان علاوه بر عرصه های فرهنگی و اجتماعی، در سیاست و مشارکت در تصمیم گیری های نظام، همپای مردان فراهم شده است، ابراز داشت: حضور زنان متدین و انقلابی در عرصه های گوناگون به خوبی گواه این ادعاست.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران زمینه فعالیت زنان را در عرصه های متعدد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پدید آورد، تصریح کرد: مشارکت امروز بانوان در جامعه، مرهون انقلاب و خون مطهر شهداست.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد دو مدرسه علمیه خواهران طی سال های اخیر در خرم آباد، گفت: هم اکنون مدرسه علمیه خواهران معصومیه(س) خرم آباد با بیش از ۱۷۰ طلبه  و مدرسه علمیه تخصصی تفسیر قرآن زینبیه(س) در مقطع سطح سه، با تربیت بانوان مبلغه و اعزام آنها به مدارس دخترانه، دانشگاه ها و جلسات خانگی بانوان تلاش می کنند در کاهش آسیب های اجتماعی گام های موثری را بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه اقدامات موثری از جمله برگزاری گفتمان ها و همایش هایی پیرامون ازدیاد نسل، نقش زن در تربیت فرزند و استحکام خانواده و همچنین پیشگیری از طلاق، در استان برگزار شده است، یادآور شد: مبلغان، ائمه جمعه و جماعات و بانوان مبلغه در محورهای تبلیغی خود به موضوعات خانواده و آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد توجه ویژه ای دارند.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی در پایان، توجه به مصوبات کارگروه های بانوان توسط دستگاه های اجرایی را ضروری خواند و گفت: روحانیت با تمام توان در جهت تقویت فرهنگ حجاب و عفاف و گسترش آن در جامعه قدم بر می دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha