پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 371328
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
نبل و الزهرا - در سوریه

حوزه/ ارتش سوریه پس از ماهها نبرد با تروریست های مسلح اکنون به چند کیلومتری دو شهر محاصره شده " نبل " و " الزهرا " در حومه شمالی حلب رسیده و پیش بینی می شود که این مناطق شیعه نشین بزودی از محاصره افزون برچهل ماهه تروریست ها خارج شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از العالم، نیروهای ارتش سوریه که درماههای گذشته در جبهه های مختلف به پیروزیهای گسترده ای علیه تروریست ها دست یافته اند، اکنون در فاصله کمتر از چهار کیلومتری نبل و الزهرا رسیده اند و به این ترتیب شمارش معکوس برای وارد شدن شکست دیگر به ترویست ها و خارج شدن این منطقه مهم از محاصره آغاز شده است.

در شرایطی که تروریست ها در حومه شمالی دمشق برای تمام نیروهای خود آماده باش اعلام کرده اند، ارتش سوریه به پیشروی سریع در عمق این منطقه ادامه می دهد و این جبهه به صحنه نبرد و درگیری های سنگین و شبانه روزی میان ارتش و تروریست ها تبدیل شده است.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت روز گذشته در جبهه‌های شهر حلب به موفقیت هایی دست یافته و شمال شهرک «باشکوی» و روستاهای «دویرالزیتون» و «تل جبین» را از وجود تروریست ها پاکسازی کردند.

نیروهای مقاومت امروز هم شهرک «رتیان» را نیز محاصره کرده‌اند و این شهرک از نظر نظامی نیز ساقط شده است.

همزمان با پیشروی نیروهای سوری و مقاومت در محور شرقی نبل و الزهراء با پشتیبانی نیروی هوایی ، تروریست‌های «جبهة النصرة» و «فیلق الشام» نیز از عصر روز گذشته حملات خمپاره‌ای سنگینی را به سوی این دو شهرک آغاز کرده‌اند.

محاصره طولانی مدت گروههای مسلح براین دو منطقه منجر به بروز فجایع مختلف برای اهالی از کمبود مواد غذایی و دارویی تا قتل شهروندان بیگناه بر اثر شلیک موشک و توپخانه شده است؛ اما ساکنان نبل و الزهرا همچنان به مقاومت ادامه داده و مانع ورود تروریست ها به مناطق مسکونی خود شده اند.

کمیته های دفاع ملی درماههای گذشته ضمن جلوگیری از پیش‌روی تروریست‌ها، خسارت‌های سنگینی به آنها وارد کرده اند.

ساکنان نبل و الزهراء در حومه شمالی حلب همچنان از کمبود مواد غذایی و پزشکی دارویی و واکسن کودکان رنج می برند؛ اما بی توجهی و سکوت نهادهای بین المللی در باره بحران انسانی ، رنج ساکنان این مناطق با بیشتر کرده است.

ایستادگی مردم و همزمان با آن دفاع جانانه کمیته های مردمی داوطلب نبرد در قلمرو نبل و الزهرا رنج و محرومیت 60 هزار تن از ساکنان آن دو شهر را نشان می دهد.

مردم این مناطق تاکنون چندین حمله سنگین تروریست ها که برای نفوذ به شهرها و مناطق اطراف آن انجام شده را خنثی کرده اند.

"نبل" و "الزهراء" در 20 کیلومتری حومه شمالی حلب و 40 کیلومتری مرز ترکیه در مسیر "حلب ــ اعزاز" در شمال سوریه قرار دارند.

این دو شهر در بیست و سوم ژوئیه سال 2012 میلادی توسط گروه‌های سلفی وهابی تکفیری وابسته به گروه تروریستی "القاعده" و در رأس آنها گروه "جبهة النصرة" هدف حمله قرار گرفته و به‌ صورت کامل به محاصره در آمدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha