پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله مقتدایی در جمع معاونان بنیاد شهید قم

حوزه/ رئیس شورای عالی حوزه های علمیه گفت: امام با ایجاد روحیه ایثار و شهادت و فداکاری انقلاب درونی در جوانان ایجاد کرد، که به مراتب از اصل انقلاب و پیروزی نظام بالاتر است.

به گزار ش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی با حضور در جلسه شورای معاونان بنیادشهید و امور ایثارگران استان قم در جمع خادمان به شهدا با تبریک دهه مبارک فجر افزود: زمانی جوانان از سربازی فراری بودند، اما دیدیم که همین جوانها هم آماده شهادت شدند و  جان خویش را فداکارانه تقدیم راه اسلام و ارزشهای اسلامی نمودند.

وی اضافه کرد: امام (ره)روحیه ایثار و شهادت را در بین جوانان گسترش دادند، ایشان هیچگاه حتی در تبعید و در اوج خطر از مسیری که انتخاب کرده بودند سست نشدند، وقتی در اوج خطر قرار داشتند، از ایشان پرسیدند چه احساسی دارید، گفتند هیچ احساسی ندارم، یعنی هیچ ترسی به خود راه نمی داد.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه گفت: پیامبر اکرم (ص) با اعتقاد به توحید و تبلیغ اسلام همه رنج ها را به جان خرید و از هیچ رنج و آزاری نهراسید و در مسیر رسالت استقامت نمود، امام نیز از پیامبر (ص) پیروی کرد و اینگونه جوانان را متحول ساختند.

آیت الله مقتدایی اضافه کرد: در مسیر رسالت وعده های مختلفی به پیامبر (ص) دادند، اما ایشان نه سست و نه از مسیر منحرف شدند و دست از اعتقاد و تبلیغ خویش بر نداشت با وجود صدمات زیادی که از کفار دید، برای هدایت آنان دعا می کرد .

وی بیان داشت: اگر اعتقاد به خدا باشد و در راه این اعتقاد روحیه استقامت در بین جوانان باشد شکستی در کار نخواهد بود. باید روحیه ایثار و شهادت حفظ شود و الگو قرار گیرد و ادامه راه شهدا مورد تاکید باشد، راهی که در مسیرقرآن و اسلام و پیامبر اسلام (ص) می باشد.

نائب رئیس جامعه مدرسین تاکید کرد: امام وقتی پدر سه شهید به دیدارشان آمد، فرمود، من از او شرمنده بودم سه فرزندنش را تقدیم کرده؛ اما خم به ابرو نداشت ، خانواده شهدا چشم و چراغ این مملکت هستند، خدا به ما عنایت فرماید که همواره خدمت گزار دین و اسلام و پیرو راستین اهداف مقدس شهدای عزیز باشیم.

وی گفت: امروز مفتخر هستیم که در جمع خادمان به شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هستیم، شما باید پاسدار خانواده های معظم شهدا و اهداف شهدا باشید و در این راستا به دیدار ایشان بروید و ارتباط خود را با ایشان حفظ کنید، خانواده شهدا قداست دارند و این قداست باید حفظ شود.

مدیر کل بنیادشهید وامور ایثارگران نیز در این جلسه ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: آیت الله مقتدایی از پیشگامان انقلاب اسلامی است و نسبت به خانواده های معظم شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت بذل محبت دارند.

سردار هاشمی تاکید کرد: امروز ما مفتخر به خدمت رسانی به شش هزار شهید  و11هزار  جانباز  و آزاده هستیم.

اتمام پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha