سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی رفاه طلبی را مغایر با اندیشه انقلاب اسلامی دانستند و گفتند: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر سر رفاه طلبان و افرادی که منزوی و گوشه گیر بودند، فریاد زدند و آنان را بر حذر داشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی  پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به عوامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند و گفتند: وحدت و همدلی مردم به همراه ایمان و اخلاص امام خمینی(ره) از عوامل مهم در پیروزی انقلاب بوده است.

ایشان رفاه طلبی را مغایر با انقلاب اسلامی دانستند و اظهار داشتند: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر سر رفاه طلبان و افرادی که منزوی و گوشه گیر بودند، فریاد زدند و آنان را بر حذر داشتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این مطلب که انزوا طلبی و گوشه گیری مذموم است، ابراز داشتند: عمل اشخاصی که در خانه خود نشسته؛ ولو مشغول عبادت هم باشند، درست نیست؛ چراکه اسلام با رهبانیت و این گونه رفتارها مخالف است.

این مرجع تقلید با اشاره به توصیه های بسیار امام خمینی(ره) مبنی بر استکبار ستیزی، خاطرنشان ساخت: امام خمینی(ره) تأکید داشتند که باید در مقابل سمتگران، جباران و ظالمان ایستاد و فریاد زد.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: امام راحل(ره) انزوا طلبی را معلول ترس، سود جویی و رفاه طلبی دانسته و فرمودند: یک موی کوخ نشینان را به چهل نفر از مرفهین بی درد نمی دهم.

معظم له بیان داشتند: مستضعفان و پا برهنگان نقش اساسی در پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی داشتند؛ نه مرفهین بی درد؛ آنان از همان ابتدا نق زده و مبارزه با رژیم شاه و پیروزی انقلاب را امری دشوار و محال می دانستند؛ اما حضرت امام بدون توجه به سخنان آنان و با تکیه و توجه به محرومان کار خود را ادامه دادند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha