جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز یکی از وظایف بسیار مهم ما به ویژه در ایام الله دهه فجر این است که روحیه اُمید و نشاط مردم را هر چه بیشتر و بهتر تقویت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی ابراز داشت: این ایام بهترین فرصت برای شکرگزاری به درگاه الهی به جهت استقرار نظام مقدس اسلامی در این آب و خاک است؛ نظامی که با وجود همه فراز و نشیب ها و نیز توطئه های دشمنان، همچنان اُستوار و الهام بخش در سطح منطقه و جهان پرتو افکنی می کند و خاری در چشم بدخواهان و مخالفان خود است.

وی با اشاره به این که حضرت امام(ره) ، علما و روحانیت انقلابی، نقش بسیار مهمی در شکل گیری این شجره طیبه داشته اند ، گفت: به خصوص حضرت امام (ره) که به عنوان مرجع دینی آگاه و با نفوذ، با گسیل کردن شاگردان خود به اقصی نقاط کشور، زمینه آمادگی مردم برای مبارزه با رژیم منحوس پهلوی را فراهم کرد و خود با عنایات پروردگار و اخلاص والایش و البته همراهی مردم ولایت مدار این مرز و بوم توانست بساط حکومت دو هزار و پانصدساله شاهنشاهی را از این کشور برچیند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حوزه های علمیه و نظام روحانیت که در رأس آن مرجعیت قرار دارد، همواره نشان داده که سرباز فداکار مکتب تشیع به شمار می رود که در راستای تحقق برنامه های مکتب اهل بیت(ع) آماده همه گونه جان فشانی است.

وی بیان داشت: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نیز روحانیت و مرجعیت طلایه دار مبارزه بی امان با رژیم پهلوی بود و اساساً روحانیت در طول تاریخ شیعه همواره نقشی بی بدیل در تمام جریان های ظلم ستیزی در ایران داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی تاکید کرد: نفوذ معنوی و محبوبیت فوق العاده در بین مردم به برکت اخلاص و کار برای رضای خدا باعث شده حوزویان همواره به ویژه در جریان نهضت حضرت امام (ره) قلوب و دل های مردم را به سمت و سوی مبارزه با رژیم ضداسلامی شاه جذب کند.

وی همچنین گفت: البته پس از لطف و عنایات الهی و هدایت های روحانیت و به ویژه امام امت، وحدت کلمه و انسجام میان اقشار مختلف مردم نیز از جمله عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بوده، چرا که اگر امام (ره) و شاگردان او به تنهایی وارد عرصه مبارزه می شدند و از سوی اکثریت مردم حمایت نمی شدند، مسلماً پیروزی به دست نمی آمد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha