جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ آیین نکوداشت خدمات ماندگار آیت الله العظمی صافی

حوزه/ بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی با معرفی برگزیدگان رشته های مختلف قرآنی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی شامگاه چهارشنبه با حضور آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، آیات حسینی بوشهری، مقتدایی، علوی بروجردی، غروی،گرامی، فقیهی، استاد قرائتی، استاد هادوی تهرانی، حجج اسلام والمسلمین سعیدی، ابوترابی، نواب، علی لاریجانی و جمع کثیری از اساتید و طلاب المصطفی در تالار قدس  مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام شاکری معاون تربیتی و فرهنگی المصطفی به ارائه گزارشی از برگزاری این جشنواره پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین قنبری معاون آموزش المصطفی با تاکید بر اینکه این نهاد جهت دهی آموزشی خود را بر محور قرآن بنا نهاده است، اظهار داشت: امروز نهضت قرآنی المصطفی بسیار عالمانه و نظام مند در مسیر آموزشی این نهاد حرکت می کند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعه المصطفی در سخنانی به تحصیل 40 هزار دانش آموخته و 30 هزار طلبه در حال تحصیل از 120 کشور دنیا در 150 رشته اشاره داشت و گفت: محور حجم وسیعی از فعالیت های پژوهشی، تربیتی و فرهنگی المصطفی به قرآن اختصاص دارد.     

در ادامه مراسم آئین نکوداشت تجلیل از خدمات قرآنی و علمی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی صورت گرفت.

معظم له در سخنانی با قدردانی از برگزاری المپیاد قرآنی و حدیثی المصطفی، تصریح کردند: امیدوارم همه کسانی که در راه قرآن و اهل بیت(ع) انجام وظیفه می کنند، مشمول توجهات حضرت ولیعصر(عج) باشند.

در پایان این مراسم از حجج اسلام  صفورایی، حجتی، محامی، حاج خضر و از حسین اسدی و سرکار خانم صدیقه به عنوان مدیران برتر المصطفی تجلیل صورت گرفت.

همچنین حجت الاسلام کارگر رئیس نمایندگی المصطفی در کشور نیجر به عنوان مدیر برگزیده این نهاد در نمایندگی های خارج از کشور معرفی شد.

خاطرنشان می شود سید علی حسینی در رتبه اول پایان نامه از افغانستان، میرزام الدین میرزانظر در رشته حفظ کل قرآن از تاجیکستان، محمدعلی فروغی در رشته قرائت تحقیق از افغانستان، افروز مهدی در رشته تفسیر ترتیبی از هندوستان، جواد محمدی در رشته ویژه جشنواره از افغانستان، محمد کامل سلیم در رشته مطالعات قرآنی عربی از لبنان، عادل الغریب در ترجمه کتاب از الجزایر ، محمدعارف صداقت در تالیف کتاب از افغانستان، عبدالعلی عادلی و عبدالعزیز موسی در رشته مقاله نویسی و الحاج آمادو دیالو در رشته مطالعات قرآنی عربی از گینه به عنوان برترین های جشنواره بیست و یکم المصطفی مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/313/33       

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha