جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله بروجردی

حوزه/ تصمیماتی که یک فرد در طول زندگی می گیرد، مسیر زندگی و عاقبت او را رقم می زند، گاهی یک دو راهی، زندگی انسان را بین بهترین و بدترین قرار می دهد، در این موارد، مشورت و تبادل نظر انسان را به بهترین تصمیم می رساند.

آبه:

خداوند متعال در قرآن می فرماید:

أَمْرُهُمْ شُورَى بَيْنَهُمْ  شوری/۴ پاداش های خدا بهتر و جاودانتر است برای کسانی که (كارشان در ميان خودشان به مشاوره برگزار مى‏گردد.

آینه:

حکایت؛ مرحوم حجت الاسلام و المسلمین  سید عباس مهری نقل می‏کند در محضر مرحوم آیة الله بروجردی بودم نماینده‏ای از طرف دولت به حضور ایشان رسید و نظر آقا را در رابطه با موضوعی که دولت در دست اجرا داشت خواستار شد، اما آیةالله بروجردی به آنها جوابی نداد و فرمودند، پاسخ را بعداً به دولت ابلاغ خواهم کرد. 
من به فکر افتادم آقای بروجردی که می توانستند نظر خود را اعلام کنند، چرا به تأخیر انداخت و همانجا نظرشان را اعلام نکردند؟ دیری نگذشت، شخصی را به دنبال امام خمینی فرستاد و امام هم بنا به درخواست مرحوم آیة الله بروجردی به آنجا آمدند به اطاق در بسته‏ای رفته و گفتگو کردند، ساعتی بعد مرحوم آیت الله بروجردی نظر خویش را پس از مشورت و تبادل نظر به دولت ابلاغ کردند.
مرحوم آیة الله بروجردی علاوه بر آنکه در امور مهم سیاسی با امام خمینی مشورت و تبادل افکار می‏کردند، در امور دیگرهم با اهل آن مشورت می کردند.1

مشورت کن با یقین با اهل بینش یاورا                 تا رسی بر کار نیکـــو ای رفیق مه لقا 2

  1. با اقتباس و ویراست از کتاب  مردان علم در میدان عمل
  2. منصور مقدم

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha