پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمدی گلپایگانی

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در واکنش به سیاسی کردن انتخابات خبرگان رهبری، گفت: این جایگاه مقدس است و سیاسی بازی، جناح بندی، فرقه گرایی و این گونه بحث ها در مجلس خبرگان راه ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ظهر امروز در حاشیه همایش «امنای امت، جایگاه وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری» که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا به اعضای خبرگان رهبری امنای امت می گویند، اظهارداشت: مردم با حضور در انتخابات و برگزیدن کاندیدای مجلس خبرگان، اعضای این نهاد را برای دومنظور امین خود می کنند.

وی، دو وظیفه اعضای مجلس خبرگان را انتخاب و نظارت بر رهبر عنوان کرد و گفت: نظارت بر رهبری بدین معناست که مجلس خبرگان توجه داشته باشد که رهبر موجود شرایط رهبری خود را از دست ندهد و همانند روز انتخاب، بر همه امور مسلط باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: مردم اعضای خبرگان را امین خود می دانند تا آنها نسبت به خیر و شر و وقایعی که در کشور رخ می دهد، آگاهی و توجهات لازم را داشته باشند.    

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با تاکید بر اینکه امین بودن از سوی مردم شرایطی دارد، گفت: کسی که می خواهد از طرف مردم در مجلس خبرگان رهبری امین شود، حتما باید مجتهد باشد.

وی با تاکید بر اینکه کاندیدای مجلس خبرگان باید مجتهدشناس باشد، ابراز داشت: کسی که باید در شرایط خاص، رهبر امت را انتخاب کند، اگر خود اهل تشخیص نباشد، چه کسی را می خواهد انتخاب کند؟

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در واکنش به سیاسی کردن انتخابات خبرگان رهبری، گفت: این جایگاه مقدس است و سیاسی بازی، جناح بندی، فرقه گرایی و این گونه بحث ها در مجلس خبرگان راه ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه همیشه بهترین افراد در مجلس خبرگان رهبری حضور داشته اند، ابراز داشت: اعضای خبرگان در این چهار دوره کسانی بودند که از سوی قاطبه مردم در حوزه انتخابیه خود شناخته شده بودند و مردم آنها را به تقوا، دیانت، پاکی و زهد علمی می شناسند.

وی در پایان بار دیگر با اشاره به هیاهوهای سیاسی برخی گروه ها در خصوص انتخابات خبرگان رهبری، تصریح کرد: این حرف هایی که در برخی مجامع سیاسی می زنند، در خبرگان رهبری جایی ندارد.

انتتهای پیام/313/33

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha