پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پاپ

حوزه / واتیکان اینسایدر با اشاره به اینکه امار کشیش ها و راهبه ها، کاهش ۳۰۰ هزار نفری داشته است، از قول پاپ نوشت: جامعه کلیسایی در حال پیر شدن است .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از وب سایت واتیکان اینسایدر (رسانه تخصصی در زمینه مسیحیت کاتولیک)، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در دیدار با کشیشان و راهبه ها از کاهش علاقه به زندگی کلیسایی اظهار تاسف کرد و گفت ولی نمی توان هر کسی را پذیرفت.

 پاپ که یک متن آماده را برای این جلسه آماده کرده بود، بعد از سخنرانیِ آماده، نوشته اش را را کنار گذاشت و گفت: انتخاب نامزدهای زندگی کلیسایی را باید با جدیت انجام داد. از شما دعوت می کنم تا در انتخاب نامزدهای زندگی کلیسایی دقت کنید. به شما اعتراف می کنم که وسوسه ای به من دست می دهد که مخالف امید است. جامعه کلیسایی در حال پیر شدن است . چقدر صومعه توسط 4 یا 5 راهبه سالخورده اداره می شوند.  اما خدایا چه اتفاقی می افتد ؟. چرا زندگی کلیسایی این قدر عقیم است؟ برخی مجامع کلیسایی همه نامزدها را پذیرفته و سپس مشکلات ناشی را پنهان می کنند. برخی دیگر راهبه های بسیاری را در آسیا و آفریقا می پذیرند و سپس آنها را به اروپا منتقل می کنند. نه، باید در پذیرش جدی بود.

کاهش 300 هزار نفری کشیشان و راهبه ها

واتیکان ایسنایدر در ادامه به ارائه چند آمار اشاره و تصریح کرد: طبق آخرین آمار سال 2012 (مربوط به سال 2002 تا 2012) است، تنها در ایتالیا آمار کشیشان خلیفه گری ها از 34376 نفر به 32619 نفر کاهش یافت. در همین دوره، آمار راهبه ها و مذهبیون مونس در ایتالیا به شدت کاهش یافت و از 108175 نفر به 86431 نفر رسید.  نسبت به 40 سال پیش، امروزه آمار کشیشان و راهبه ها در جهان به میزان 300 هزار نفر کاهش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha