پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد علی نجفی کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون

حوزه/ کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون بر لزوم حمایت صدا و سیما از ساخت سریال های قوی در زمینه های تاریخی برای روشن کردن اذهان مخاطبان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمد علی نجفی، در نشست نقد و بررسی سریال معمای شاه با بیان این که شناخت ابعاد و اجزای یک اثر سینمایی و تلویزیونی برای نقد و تحلیل آن امری ضروری به شمار می رود، اظهار داشت: قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشت که در ساخت فیلم و سریال تاریخی، فیلمساز معلم تاریخ نیست بلکه مطلبی دارد که برای گفتن آن مقطع تاریخ خاصی را انتخاب می کند.

وی با اشاره به این که گزینشگری یکی از برنامه های جدی فیلمساز و نویسنده می باشد، گفت: تکنولوژی با خود یک فرهنگ می آورد و وقتی در اثری از ساختارهای تکنولوژیک استفاده می شود باید مراقب بود که چه عوارض و تبعاتی به همراه خود در آن اثر می آورد.

کارگردان سریال تاریخی سربداران همچنین با بیان این که امروز سینما و تلویزیون ایران از ظرفیت بسیار خوبی برای ترسیم واقعیت های تاریخی برخوردار است، افزود: هنرمندی نویسنده و کارگردان به این است که چگونه از این ظرفیت در بیان قصه و داستان و ترسیم حقایق تاریخی به نحو احسن استفاده کند.

وی که در سریال معمای شاه ایفاگر نقش قوام السلطنه است، بیان داشت: به اعتقاد بنده در شرایط فعلی اقتصادی و فرهنگی و سیاسی کشور ساخت سریالی همچون معمای شاه بیشتر به معجزه شبیه است و من توقع بیش از این را به شخصه نداشتم.

نجفی خاطرنشان کرد: در ساخت سریال سربداران و دیگر آثار تاریخی به عینه لمس کرده ام که ساخت اثر تاریخی چه دشواری ها و حساسیت هایی در بر دارد و از این امر متاسفم که برخی که صاحب نظر نیستند و تخصصی ندارند در حوزه های تخصصی به بیان نظر می پردازند.

وی بر لزوم حمایت از ساخت این گونه آثار در تلویزیون تاکید کرد و افزود: اهتمام و ابتکار آقای ورزی در نمایش رژیم پهلوی در این سریال بسیار خوب و تحسین برانگیز است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha