جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 371554
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
سوریه

حوزه / پس از گذشت بیش از سه سال از محاصره شدید شهرهای نبل و الزهرا در حومه شمالی شهر حلب توسط گروههای تروریستی، ارتش سوریه به همراه متحدانش و کمیته های مردمی توانستند این محاصره را بشکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از العالم، ارتش سوریه و متحدانش توانستند با اجرای عملیات گسترده از محور روستای حردتنین که پیش از این آزاد شده است، با استفاده از پوشش هوایی گسترده و آتش پر حجم توپخانه، پیشروی خود را به سمت روستای معرسه الخان در حومه شمالی حلب ادامه دهند. این روستا آخرین حد فاصله ارتش با این دو شهر بود.

همزمان، کمیته های مردمی که مسؤول حفاظت از این دو شهر بودند پیشروی خود را به سمت معرسه الخان ادامه دادند. پس از تصرف کامل این روستا، ارتش و متحدان و کمیته های مردمی در آنجا به هم پیوستند.

با آزادسازی روستای معرسه الخان و تلاقی ارتش و متحدان و کمیته های مردمی، مقدمات پیشروی نظامی به سمت شهرهای نبل و الزهرا فراهم شد. گفتنی است این مسیر پیشروی از روستای باشکوی آغاز شده و پس از عبور از حردتنین و سپس معرسه الخان، به شهرهای نبل و الزهرا رسید.

از سوی دیگر، شهر مایر هم که از مهمترین پایگاههای گروههای تروریستی بود، از سه جهت شرق و جنوب و غرب در محاصره ارتش سوریه قرار گرفت. این شهر در شرق شهر الزهرا واقع شده است.

ارتش و کمیته های مردمی همچنین تمام خطوط امدادرسانی از حلب به شهرهای مایر، بیانون و رتیان در مجاورت نبل و الزهرا قطع کردند. ارتش و متحدانش همچنین با رسیدن به بیست کیلومتری مرزهای ترکیه، مسیر امدادرسانی به تروریستها از گذرگاه مرزی باب السلامه را قطع کردند. ارتباط حومه شمالی حلب با حومه غربی آن نیز قطع شد.

65 هزار نفر در محاصره تروریستها

شهرهای نبل و الزهرا با 65 هزار نفر جمعیت، از حدود چهارسال پیش توسط گروههای تروریستی "احرار الشام"، "جبهه النصره" و "الجبهه الشامیه" محاصره شدند. در این مدت بیش از هزار نفر از اهالی این دو شهر که اغلب کودک یا سالخورده بودند، در گلوله باران و موشک باران هر روز تروریستها و نیز حملات مسلحانه گروههای تروریستی به محدوده این شهرها به شهادت رسیدند.

محاصره، اوضاع انسانی بسیار دشواری را تا مرز گرسنگی در این دو شهر به وجود آورده بود. مردم نه دارو داشتند و نه آب و نه حتی لقمه ای نان که کودکان خود را سیر کنند. در این مدت هلال احمر سوریه فقط توانست یک بار کمکهای انسانی شامل چادر برای آوارگان، کیسه های نایلونی و مقدار بسیار کمی دارو به مردم این دو شهر رساند.

نخستین واکنش اهالی نبل و الزهراء به شکسته شدن محاصره

پس از گذشت چند ساعت از شکسته شدن حلقه محاصره دو شهرک نبل و الزهرا واقع در حومه شمالی حلب، شماری از ساکنان این دو شهرک که بخاطر این پیروزی بزرگ در حال ابراز شادمانی بودند، دیدگاه های خود را ابراز داشتند.

اهالی این دو شهرک بیش از سه سال در محاصره گروه های تروریست قرار داشتند. یکی از این اهالی داشت: به نیروهای قهرمان ارتش سوریه درود می فرستیم که به وعده خود وفا کردند و دو شهرک نبل و الزهرا را آزاد کرده و به محاصره آنها پایان دادند.

یکی دیگر از ساکنان اظهار داشت: این پیروزی برای ما مایه افتخار و برای شورای امنیت و حقوق بشر مایه ننگ و خفت و خواری است. ارتش بزرگ سوریه شکست ناپذیر است.

یکی دیگر از شهروندان گفت: ما به سوریه تبریک می گوییم و برای شهدا رحمت و مغفرت و رضوان الهی و برای مجروحان شفای عاجل از خداوند منان خواستاریم.

یک جوان سوری هم تأکید کرد: این پیروزی را به سوریه تبریک می گویم و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد شکسته شدن حلقه محاصره الفوعه و الکفریا نیز باشیم.

یکی دیگر از شهروندان گفت: ما از ارتش سوریه و فرماندهانش تشکر می کنیم که این شادی و امنیت و ثبات را به سرزمین ما بازگرداند.

شهروند دیگری خاطرنشان کرد: ما از پایان یافتن محاصره دو شهرک نبل و الزهرا خوشحالیم و امیدواریم ارتش سوریه در تمامی مناطق سوریه به پیروزی دست یابد.

یک شهروند دیگر اظهار داشت: ما به آمدن ارتش سوریه و شکسته شدن حلقه محاصره بسیار افتخار می کنیم . ما روزهای بسیاری سختی را پشت سر گذاشتیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha