جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، در این ویدئو کنفرانس با مقایسه انقلاب اسلامی با حرکت انبیا برخی از آثار تکوینی و تشریعی انقلاب اسلامی ایران را تشریح نمود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی از طریق  ویدئوکنفرانس، در سخنانی با طلاب و استادان مدرسه علمیه الزهرا(س) عسلویه، ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و تشکر از کسانی که زمینه این ارتباط را فراهم نمودند، با اشاره به فرمایش قرآن درباره بندگان صبار و شکور خداوند اظهار داشت: ایام‌الله ،  نشانه‌هایی برای انسان‌های صبار و شکور است و خداوند در قرآن به پیامبر(ص) می‌فرمایند که این ایام را به آنان یادآور شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، انقلاب اسلامی ایران را پدیده بسیار بزرگی در عالم برشمرد که آثار تکوینی و تشریعی داشت و تصریح کرد: دعا، عدالت، درستی، صداقت، نماز، زکات و همه احکام و معارف الهی و نیز اعمال و نیات پاک، در این عالم اثرگذارند و همچنان که نفوس شر، بدی را منتشر می‌سازند، عمل نیک، فکر خوب، عقیده سالم، ایمان و... نیز در این عالم اثر تکوینی بر جای می‌گذارند.

وی افزود: وقتی قرآن می‌خوانیم، پس از به جای آوردن اعمال شب قدر یا شرکت در مجلس روضه امام حسین(ع)، احساس سبکی می‌کنیم، زیرا در سایه اینها، به راستی، بار گناه کم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، با اشاره به آثار تکوینی انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: چون اهداف انقلاب اسلامی با هدف انبیا مشترک است، منشأ آثار تکوینی در عالم شد، همچنان که بعثت انبیا چنین اثری داشت.

وی ادامه داد: مؤمنان کسانی هستند که اگر به آنان تمکن دهیم، اقامه نماز می‌نمایند. البته اقامه نماز، با خواندن نماز فرق دارد؛ گاهی، برخی نماز می‌خوانند، ولی به اسم آن مرتکب جرم و جنایت می‌شوند. امروزه، سلفی‌ها و وهابیان گروه‌های افراطی به نام اسلام، در جاهای مختلف راه انداخته‌اند. ما باید نماز حقیقی را اقامه کنیم تا مبشر صلح و رحمت و منادی اوج بندگی و تضرع در پیشگاه الهی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، این نکته مهم را هدف انبیا و اوصیای عظام برشمرد و خاطرنشان ساخت: تغییر در آیین و مقررات و نیز سبک زندگی، جزو آثار تشریعی انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی، در ادامه، با اشاره به یکی از فرازهای نهج‌البلاغه، بیان نمود: امام علی(ع) می‌فرمایند: «گرچه عمر پیشینیان را نداشته‌ام، ولی در آثارشان سیر کرده‌ام، گویی یکی از آنها یا بالاتر از آنان شده‌ام». توجه به این نکته، درس‌های زیادی برای ما دارد. لازم است از فرصتی که خدا در اختیار ما قرار داده است، استفاده کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، آگاهی از وقایع گذشته و سرنوشت پیشینیان را راهی برای آینده دانست و گفت: چون انقلاب اسلامی به دنبال اعتلای کلمه توحید بوده، همواره، مورد هجوم دشمنان جنی و انسی قرار گرفته است. در سال‌های پس از انقلاب، دشمنان با نقشه‌های مختلف مانند فتنه‌های بزرگ، جنگ تحمیلی، تحریم‌های سنگین و همه‌جانبه و... کوشیده‌اند این انقلاب را به شکست بکشانند، زیرا نگران‌اند که پرچم توحید در اهتزاز باشد، غافل از این که خداوند قسم یاد کرده است که بی‌شک، پیروز این میدان خواهد بود.

وی، با اشاره به توصیه علمای اخلاق و بزرگان در زمینه تقوای الهی و توسل به آن در برابر مشکلات، تصریح نمود: قرآن مجید فرموده است کسانی که تقوای الهی پیشه می‌نمایند، از راه‌هایی که گمان نمی‌برند، یاری می‌شوند. مردم ایران نیز در مسیری که مورد رضایت پروردگار بود، ایستادگی کردند و خدا نیز راه‌هایی برای آنان به منظور خروج از مشکلات گشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: ما ستم‌های بی‌شماری را که در این سال‌ها از دست استکبار جهانی کشیده‌ایم، فراموش نمی‌کنیم. پیروزی‌ای که خداوند با استقامت مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و مردم ایران نصیب ملت فرمود، بسیار بزرگ بود و این موهبت جز در سایه استقامت پایدار پیش نیامد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، با اشاره به حدیثی از حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، ابراز کرد: حضرت(س) در حدیثی فرمودند: «هر کس که در همه امور، خالصانه‌ترین عباداتش را به پیشگاه خدا ارزانی دارد، خداوند افضل مصلحتش را به سوی آن گسیل می‌کند». جای بسی سعادت است که بنده کسی هستیم که می‌بیند و می‌شنود؛ از این رو، زندگی کردن با چنین خدایی بسیار سهل است. خداوند هیچ نیازی به عمل ما ندارد و آنچه می‌خواهد، برای خود انسان است. بندگی خداوند بسیار شیرین و مایه افتخار و سربلندی است.

وی، با بیان این که همه می‌توانند در دستگاه الهی ممتاز باشند، اظهار داشت: خداوند از هر کس به اندازه ظرف وجودی‌اش انتظار دارد و تکلیف می‌خواهد. توقع خدا از علما بیشتر از جاهلان است، ولی اجری هم که برای آنان در نظر می‌گیرد، بسیار عظیم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، سرافرازی در پیشگاه الهی را مستلزم کوشش متناسب با ظرف وجودی دانست و با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و اهمیت فوق‌العاده آن، 22 بهمن را میثاق مردم با امام(ره)، رهبری(مدظله‌العالی) و خون شهیدان برشمرد و گفت: پاسداری از تلاش جوانمردانی که جانانه پای انقلاب ایستادند، ایجاب می‌کند که خود و دیگران را برای حضور پررنگ در راه‌پیمایی 22 بهمن آماده نماییم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha