پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید حسن ربانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: دشمنان تلاش می‌کنند که چهره شاه را تطهیر و این دوره را سیاه نمایی کنند؛ ولی نور با ظلمت قابل قیاس نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی یک شنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه فجر در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به آیه 11 سوره مائده گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید " يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْکُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ يَبْسُطُوا إِلَيْکُمْ أَيْدِيَهُمْ فَکَفَّ أَيْدِيَهُمْ عَنْکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ عَلَي اللَّهِ فَلْيَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ" " ای کسانی که ایمان آورده‌اید! نعمتی را که خدا به شما بخشید ، به یاد آورید آن زمان که جمعی ) از دشمنان ) ، قصد داشتند دست به سوی شما دراز کنند ( و شما را از میان بردارند ) ، اما خدا دست آنها را از شما باز داشت! از خدا بپرهیزید! و مؤمنان باید تنها بر خدا توکّل کنند".

وی ادامه داد: شما که در این مجالس نشسته‌اید و ایام پیروزی انقلاب را گرامی می‌دارید به عبارتی نعمت خدا را یاد کرده و به وظیفه خود الهی خود عمل می‌کنید.

رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه خداوند این انقلاب را با رهبری امام(ره) به ما داد در حالی که کسی باورش نمی‌شد که این نهضت به این سرعت به پیروزی برسد گفت: دشمنان بسیار تلاش می‌کنند که چهره شاه را تطهیر و این دوره را سیاه نمایی کنند ولی نور با ظلمت قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: امام (ره) بنده صالح خدا و یک انسان زاهد بود که از مال دنیا چیزی برای خود نمی‌خواست در حالی شاه یک انسان بی‌دین و ایمان و نوکر انگلیس و آمریکا بود و این دو به هیچ وجه قابل مقایسه با یکدیگر نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: شاه ایران یک آدم بی‌اختیار بود که بی‌اجازه آمریکائی‌ها نمی‌توانست کشور را اداره کند و کشور را بسیار ذلیل کرده بود درحالی‌که امام(ره) فریاد می‌زد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ولی بسیاری از مزدوران تلاش می‌کنند که سابقه دوران شاه را به فراموشی سپرده و تغییر دهند.

وی با اشاره پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب گفت: در دوران شاه مستشاران آمریکایی در ایران کار می‌کردند و از ایرانی‌ها حق توحش می‌گرفتند درحالی‌که از امکانات ما استفاده کرده و چیزی را به ما یاد نمی‌دادند و زمانی که می‌خواستند از ایران بروند می‌گفتند که کمتر از 6 ماه با افتخار بازمی‌گردیم ولی به یاری خدا تاکنون فرزندان این مملکت به یاری خداوند با سختی‌ها مبارزه کرده و مشکلات را حل کردند.

رئیس مرکز خدمات تصریح کرد: در زمان رسول‌الله (ص)کسانی بودند که معجزه پیامبر(ص) را می‌دیدند ولی ایمان نمی‌آوردند و امروز هم عده‌ای هستند که معجزات خداوند در حفاظت از این انقلاب را می‌بینند ولی با نظام به مخالفت برمی‌خیزند، در طبس خداوند بود که با معجزه خود شن‌ها را مأمور دفاع از انقلاب کرد.

وی ابراز داشت: ما در سال‌های اول انقلاب دچار جنگ تحمیلی شدیم و از طرف دیگر در داخل نیز گرفتاری‌های بسیاری داشتیم و از سوی دیگر رئیس‌جمهور خائنی به نام بنی‌صدر داشتیم که به کشور خیانت می‌کرد، یکی از این مشکلات کافی بود که انقلاب را از بین ببرد ولی خداوند کشور را نگه داشت و از این مشکلات عبور داد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه انتخاب آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبری، عنایت خداوند به انقلاب بود گفت: مقام معظم رهبری در این بحران‌ها توانسته‌اند به خوبی کشور را اداره کنند و بدانید که عزت آینده ما در پیروزی از رهبری است.

وی با اشاره به اینکه اگر ما قدرت کنونی را نداشتیم مطمئن باشید که دشمنان به ما رحم نمی‌کردند افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید که این افراد وقتی راضی می‌شوند که دین و ایمان شما را بگیرند.

رئیس مرکز خدمات با اشاره به اینکه باید قدر این نعمت الهی را بدانیم و تفاوت‌های دوران پس از انقلاب با دوران شاه را برای جوانان بگویید، گفت: شما باید سرباز این انقلاب و این نظام باشید و نباید تنها از مشکلات و عیب‌ها سخن بگویید بلکه باید از پیشرفت‌های کشور و عزتی که به آن دست‌یافته‌ایم در خانه و برای فرزندانتان بگویید.

وی با بیان اینکه ما باید ابتدا از خودمان شروع کرده و خود را اصلاح کنیم و ظلم نکنیم عنوان کرد: البته ما نباید در برابر ضعف مسئولین کوتاه بیاییم بلکه در مقابل  فساد برخی از مسئولین تا جایی که از دستمان برمی‌آید باید آنها را نصیحت کنید.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه در انتخابات باید افراد سالم و مؤمن را انتخاب کنیم گفت: واقعاً اگر برخی از مسئولین ما اصلاح شوند بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود پس باید در انتخابات دقت کرده و افراد صالح و مؤمن را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha