چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در مراسم شبی با شهدا

حوزه/روحانیت در تداوم انقلاب اسلامی نقش مهمی دارد که می توان افشاگری، روشنگری و امید بخشی را از وظایف خطیر این قشر در این برهه از زمان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، شب گذشته در مراسم شبی با شهدا که با موضوع "وظیفه روحانیت در تداوم انقلاب اسلامی" در مدرسه علمیه امام مهدی موعود (عج) برگزار گردید گفت:روحانیت در تداوم انقلاب اسلامی نقش مهمی دارد که می توان افشاگری، روشنگری و امید بخشی را از وظایف خطیر این قشر در این برهه از زمان برشمرد.

سخنران این مراسم افزود: مردم باید همواره در انتخاب های خود دقت داشته باشند چرا که انتخابات از موضوعات تعیین کننده در سرنوشت همه مردم است.

وی در ادامه اظهار داشت: نقش روحانیت در عرصه انتخابات تبیین ویژگی ها بر اساس الگوهای اسلامی می باشد لذا باید در این عرصه از وجود علماء استفاده کرد، همچون نقش فقهای خبرگان که همیشه با نگاه اسلامی در حال رصد قوانینی می باشند که به تصویب مجلس می رسند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: روحانیت در عرصه جامعه اسلامی همچون امامت جماعت یک قدم در تمامی عرصه هاهمچون خدمت به مخلوقات،ورع و... باید جلو تر و پیش قدم باشد چرا که در این صورت می توانند نقش خوبی را در عرصه جامعه اسلامی داشته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روحانیت توجیه کننده اعمال دولت نیست بلکه تقویت کننده اعمال دولت می باشد و اگر جایی هم لازم بداند دولت را به نقد خواهد کشید. سخنران این مراسم تصریح کرد: در بحث تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی،روحانیت باید پیشگام معارف الهی باشد و خدمتش خالصانه و صابر در برابر مشکلات باشد.

سخنران مراسم  افزود:معنویت و عشق به خدای متعال شهدا را به نقطه ای رساند که در کنار خدا قرار گرفتند، لذا باید قیمت خود را به اندازه تقرب به خدا قرار دهیم چرا که اگر کسی قیمت خود را به کمترین قیمت ممکن بفروشد شیطان به راحتی می تواند بر او تسلط پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان تاکید کرد: روحانیت همواره باید برای نقش آفرینی در تمامی عرصه های جامعه خود را آماده کند و این امر زمانی محقق می شود که با درس خواندن ،توسل و امداد گرفتن از خداوند همراه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha